Eğitim sistemi kötü deyince kızıyorlar çocuklara. Sen 13 14 yaşındaki çocukları ne idüğü belirsiz bir sınava koyup otomatik olarak meslek lisesi/imam hatip lisesine yerleştirirsen sonuç bu olur. Sırf matematik bilmiyor diye çocuklara gerizekalı damgası koyan öğretmenler mi dersin. Sizden çöpçü olur anca gidin açıktan bitirin diyen mi dersin. İngilizce öğretmeni akrabam meslek lisesinde görev yaparken ingilizcesi çok iyi olan öğrencilerin olduğundan bahsediyordu hep. Hatta kendisinin yanlışlarını düzeltenler bile varmış.
Her şeyden önce kendimize "fen liseleri nasıl çok başarılı, ancak meslek lisesi ve imam hatip liseleri neden başarılı olmasın?" diye sormalıyız.
Sorun fen liselerinin eğitimi ciddiye alması ve diğer liselerin, çocukların ve öğretmenlerin zaman harcadığı bir kafeterya gibi olmasıdır.
Eğitimi önemsemiyoruz ve ciddiye almıyoruz. Eğitim, bir kuşağın elde edebileceği tüm gelirdir. Hazine gibidir ve titizlikle üzerinde durulmalıdır. Bu nedenle, eğitimde bir başka reform kontroldür. Denetim çok, çok önemlidir. Hem öğretmenleri hem de öğrencileri çok daha ciddi bir şekilde denetleyecek bir sistem kurulmalıdır.