muratteas
Müdavim
- Katılım
- 11 Şubat 2009
- Mesajlar
- 9,578
- Reaksiyon puanı
- 96
- Puanları
- 48
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulda görev yapan başkonsolosları Emirgan Köşkünde düzenlenen kahvaltıda ağırladı. Sefirlerin İstanbul ile ilgili düşüncelerini dinleyen Başkan Kadir Topbaş, İstanbul ile ilgili soruları da cevaplandırdı.
Şehirdeki medyan çalışmalarıyla ilgili bir soruyu cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, göreve geldiğinde kurdukları İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezinde (İMP) şehri planladıklarını belirterek, ulaşım başta olmak üzere bütün çalışmaları bu doğrultuda yürüttüklerini söyledi. İBBnin bütçesinin yüzde 55ni ulaşıma ayırdıklarını ve metro yatırımlarını dahi belediyenin kendi öz kaynaklarından yaptıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
Sadece metroya 6,5 milyar dolar yatırım yaptık. Kabataştan başlayan Beşiktaş ve Çağlayan Adliyesinin altından Alibeyköy ve Tekstilkente uzanan 24,5 kilometrelik yeni bir metro hattı projesi olduğunu, belediyenin öz kaynaklarımızla yapacakları bu hattın çalışmasının yakın zamanda başlayacağını anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; Bunların dışında Aksarayda deprem riski taşıyan iki viyadüğü kaldırarak orada 64 bin metrekarelik bir meydan oluşturulması çalışmamız var. Projenin detay çalışmaları yapılıyor. Beyazıt Meydanı da aynı şekilde yenilenecek. Beşiktaş Meydanındaki trafiğin yeraltına alınması projesini tamamladık. Birinci etabını Koruma Kurulu onayladı ve kentsel tasarım çalışmaları sürüyor. Hasılı İstanbuldaki birçok meydanı çevreye zarar vermeden yenileyeceğiz ve yayalaştıracağız. Yapım çalışmaları sırasında vatandaşlarımızın sıkıntı çekmemesini ve uzun yıllar doğru bir yatırım olarak hizmet vermesini istiyoruz. Ulaşım yatırımlarımız geçmişle mukayese ettiğinizde çok büyük rahatlama getirdi. Dönemimizde nüfusun araç sayısının ve şehirdeki günlük hareketliliğin oldukça artmış olmasına rağmen trafik geçmişe göre daha rahat. Arzumuz dünyanın gelişmiş kentlerinde olduğu gibi hızlı, kaliteli ve güvenli toplu taşımayı tercih edilir hale getirmek. Bireysel araç kullanımını en aza indirmek. Farklı kesimlerden insanların aynı toplu taşıma araçlarını paylaşması barışı ve hoşgörüyü geliştiren bir sosyal projedir aynı zamanda. Şehir şantiyeciliğini de çok iyi öğrendik. İşlerimizi insanları rahatsız etmeden ve çok kısa sürede bitirebiliyoruz. İstanbula 8,5 yılda 21 milyon ton asfalt döktük. Gece çalıştığımız için insanlar hiç hissetmediler bile.
http://www.rayturk.net/besiktas-sisli-tekstilkent-metrosu-yapimi-icin-yid-modelinden-vazgecildi/
Şehirdeki medyan çalışmalarıyla ilgili bir soruyu cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, göreve geldiğinde kurdukları İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezinde (İMP) şehri planladıklarını belirterek, ulaşım başta olmak üzere bütün çalışmaları bu doğrultuda yürüttüklerini söyledi. İBBnin bütçesinin yüzde 55ni ulaşıma ayırdıklarını ve metro yatırımlarını dahi belediyenin kendi öz kaynaklarından yaptıklarını ifade eden Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
Sadece metroya 6,5 milyar dolar yatırım yaptık. Kabataştan başlayan Beşiktaş ve Çağlayan Adliyesinin altından Alibeyköy ve Tekstilkente uzanan 24,5 kilometrelik yeni bir metro hattı projesi olduğunu, belediyenin öz kaynaklarımızla yapacakları bu hattın çalışmasının yakın zamanda başlayacağını anlatan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; Bunların dışında Aksarayda deprem riski taşıyan iki viyadüğü kaldırarak orada 64 bin metrekarelik bir meydan oluşturulması çalışmamız var. Projenin detay çalışmaları yapılıyor. Beyazıt Meydanı da aynı şekilde yenilenecek. Beşiktaş Meydanındaki trafiğin yeraltına alınması projesini tamamladık. Birinci etabını Koruma Kurulu onayladı ve kentsel tasarım çalışmaları sürüyor. Hasılı İstanbuldaki birçok meydanı çevreye zarar vermeden yenileyeceğiz ve yayalaştıracağız. Yapım çalışmaları sırasında vatandaşlarımızın sıkıntı çekmemesini ve uzun yıllar doğru bir yatırım olarak hizmet vermesini istiyoruz. Ulaşım yatırımlarımız geçmişle mukayese ettiğinizde çok büyük rahatlama getirdi. Dönemimizde nüfusun araç sayısının ve şehirdeki günlük hareketliliğin oldukça artmış olmasına rağmen trafik geçmişe göre daha rahat. Arzumuz dünyanın gelişmiş kentlerinde olduğu gibi hızlı, kaliteli ve güvenli toplu taşımayı tercih edilir hale getirmek. Bireysel araç kullanımını en aza indirmek. Farklı kesimlerden insanların aynı toplu taşıma araçlarını paylaşması barışı ve hoşgörüyü geliştiren bir sosyal projedir aynı zamanda. Şehir şantiyeciliğini de çok iyi öğrendik. İşlerimizi insanları rahatsız etmeden ve çok kısa sürede bitirebiliyoruz. İstanbula 8,5 yılda 21 milyon ton asfalt döktük. Gece çalıştığımız için insanlar hiç hissetmediler bile.
http://www.rayturk.net/besiktas-sisli-tekstilkent-metrosu-yapimi-icin-yid-modelinden-vazgecildi/