BenzinLitre 2018 Akaryakıt Trendlerini Açıklıyor!

Sizce Akaryakıt Sektörünün En İyi Markası Hangisi?

  • Opet

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Petrol Ofisi

    Kullanılan: 1 25.0%
  • Shell

    Kullanılan: 1 25.0%
  • BP

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Total

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Lukoil

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Class

    Kullanılan: 2 50.0%
  • Türkiye Petrolleri

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Diğer

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    4

Bu konuyu okuyanlar

ogulcanmuci

Öğrenci
Katılım
21 Ocak 2019
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
W0wPKeoW1aSbPmPR-Sx-IzTtZIH3NP4TOujI3p0NIAQt7wXgpiCfbFzNcY6t1V5cqmypU6B7njSTWl7iKRs8oDHF_pUJ1b4qlwrL19m_puddlCHsi8uJtpGFQZ8bIF-XpDKoocem

BenzinLitre, 2018 akaryakıt alışkanlıklarını açıkladı: Temiz tuvalet ve güleryüzlü hizmet istiyoruz!

İTÜ Teknokent’te yer alan ‘İTÜ Çekirdek’in bünyesinde, 'Benzinlitre' aldığı ödüller ile akaryakıt sektörüne yeni bir soluk getirmek için geçen yıl kurulmuştu. 50.000 kullanıcısı olan ve günde ortalama 1.200 kişi tarafından kullanılan BenzinLitre uygulaması, akaryakıt alma kararı veren kullanıcının davranışlarını paylaştı.

VnWCEdfusnCkkxUTigR_WWNz0axdPLwQQH1OxOqwCSljSrprb7OSPhxX2yK7g-AgtvxRWklF4aZaKVZYNLQjNqfKw9Vmdj4JrXEUQORImiPOLe-GtS9n87egvW2K3Zn40ZHbkFFx


Uzun yol kullanıcıları “farklı marka” tercih ediyor

İstanbul gibi büyük şehirlerde litre başına benzinde 35 kuruşa, dizelde 65 kuruşa, LPG ise 75 kuruşa kadar fiyat farkı olabiliyor. 2018’de İstanbul şehir merkezinde uygun fiyata yakıt satan başlıca markalar Class, Alpet, Ekopet, Yupet, Energy oldu! En pahalısı yerine, en ucuz yakıt seçimi yapanlar depo dolumunda 35TL tasarruf yaptı, uzun yolda bu 50TL’ye kadar çıktı.

C16oKlSITvcd2XH0MgYbI2QnlcmcDaglVWnk59cnqcmOaoO3_z7A1SqtI3CVrAz7OA4JPo4Cwu2MVodh93_uknV385WMupoHa9CU3NsxEYECqpV1f8X_7kyjQgrLFzwdmxk3StJU


2018 yılında, şehirlerarası yollarda Netoil, LigOil ve Ecopet en rekabetçi fiyatlara sahip 3 marka oldu. Şehir içinde LPG kullanıcıları, benzin ve dizel kullananlara göre daha %25 daha fazla ucuz yakıt tercihinde bulundu. Şehiriçi kullanıcıları ev ve iş yerlerine yakın, aynı marka ve istasyonlardan yakıt alırken, uzun yola çıktıklarında %60 oranda “farklı” marka tercihinde bulundular.

Uzun yol sürücüleri tasarruf yapıyor

Sürücülerin düşük fiyatlı akaryakıt tercih ettiği başlıca yol güzergahları: İstanbul - Ankara D-100 karayolu, İzmir - Balıkesir ve İzmir - Manisa oldu. En rekabetçi dizel fiyatları, yine bu yol güzergahlarında gerçekleşti. Nüfusa oranla Elazığ’da dizel, Manisa ve Sivas’ta LPG fiyatlarında yüksek rekabet kullanıcıların yüzünü güldürdü.

8ZN_YEiA_HttKKC2DpW-1HHwVbbC8-Kfix7oKecuUJ2GYGer5PzhW0AWRLeV5Acj4EUxQGZdq1LaddWIPthtLwH7aF5Vq0AQjxDzXaN-rMw9oNUb--uRcf5iRmgc9xejtWXhQp3b


Her geçen gün azalan benzin tüketiminde ise Kocaeli başta olmak üzere ve D-100 karayolu üzerindeki illerimizde, kullanıcılar uygun fiyatlı benzin satan istasyonları tercih etti.

Ucuz Yakıt Almıyoruz!

Türkiye’de bulunan 12.806 istasyonu barındıran Benzinlitre, her 5 kişiden birinin ucuz akaryakıt tercihi olduğunu söylüyor. Kullanıcılar genelde aşina olunan büyük markaların istasyonlarına yol tarifi aldı. 2018 yılında akaryakıt alımında en çok Opet ve Shell tercih edilirken, Aygaz açık ara en çok tercih edilen LPG markası oldu.
itngcB89ctTizk_z0XG2-WvxR9fW6hyQ-WjA2tg5pbK1wuBWCLEhgh7B0BoKAH-Xwg6J_KxnuKlAG6hXbFtF0o_9FZV1B25H6ygiltDtCuFGs6UtQTzfXuiDVJGzlBUO02Zpb91U


Öte yandan il bazında kullanıcıların beğendiği markalar da farklılık gözlemleniyor . Antalya’da Total ve LukOil, Nevşehir MOIL, Kütahya’da BP en çok yol tarifi alınan marka oldu. Müşteriler tarafından pek bilinmese bile, akaryakıt sektöründe bayilik sistemi olduğundan istasyon sahiplerinin ilgi ve alakası müşteri memnuniyetini direk yansıyor. Aynı ilçe sınırında, aynı markaya ait farklı istasyonlarda farklı müşteri deneyimlerinin gerçekleştiğine şahit oluyoruz. Bu anlamda kullanıcıların “marka algısı” kadar istasyon işletmesine de dikkat etmesinde fayda var.

Bayram başlangıcı hediyelik eşya, bayram dönüşü yöresel ürünler

İstasyonlar, hijyen standartlarını sağlamak ve market satışlarını arttırmak için tuvaletleri istasyon içine alma süreçlerine devam ediyor. Bu yıl uzun geçen bayramların da etkisi ile Türkiye yollara çıktı. Aile yolculuklarında istasyon seçimleri, yine temiz tuvalet odaklı idi. Sıcak yemekler, ücretsiz wi-fi, arabaya kahve servisi, motorcular için kask uygulamaları 2018’de sektöre gelen yeniliklerden sadece bir kısmı. Azalan kar marjı sektörü farklı gelir kaynaklarını kullanmaya teşvik etti. Hediyelik eşya olan akaryakıt istasyonları bayramlarda 17 kat artış ile uygulamada en fazla kullanılan özellik oldu. Yine bayram dönüşü ise yöresel ürün satışı olan akaryakıt istasyonlarına sürücüler yoğun ilgi gösterdi. Petrol Ofisi’nde Migros, Shell’de Deli2Go, Opet Full Market, Total Bonjour ile akaryakıt istasyonları birbirinden şık market alanları ile kıyasıya rekabet içindeler.

ikJz5YibM4KLAixKKGAixQ2E3Oq6VZRbX8W0EuqCODVdkVSuHW4xnmak3d5DkQCdxw8hZAVr8q9BU-N3vRpKST8dUwkm9uPMfS3CvfibxjLpmdKm4OSf30G-yUF6DpBSAeIu4DGW


BenzinLitre ile 725.096 Adet Yol Tarifi Alındı!

2018 yılında kullanıcılar toplam 725 binden fazla yol tarifi aldı. Binlerce kullanıcı geri-bildirimini incelediğimizde ne akaryakıt kalitesi ne fiyatı kullanıcılar için ana tercih sebebi olmuyor. Kullanıcılar temiz tuvalet ve güleryüzlü personel istiyor. Uygulamada bulunan 35 tane tesis-içi özellik (yeme-içme seçenekleri, mescit, oto-yıkama, servis, yağ değişimi vb.) akıllı tercihini yapan kullanıcılar tarafından oldukça sık kullanılıyor. Ülkemizde özel kahve markasına sahip 423 istasyon, mescid içeren 788 istasyon, elektrikli araç şarj ünitesi olan 42 istasyon var.

Anadolu, LPG kullanıyor

Kullanıcıların %40’ı LPG, %38’i ise dizel kullanıyor. En çok LPG kullanılan şehirler Kırıkkale, Aksaray, Konya, Ankara, İzmit ve Balıkesir oldu. Yine İç-Anadolu şehirlerinde ikram çay olan istasyonlar, kullanıcılar tarafından en fazla kullanılan özelliklerden birisi. Fiyat hassasiyeti yüksek olması beklenen LPG kullanıcılarının %92’si ucuz akaryakıt tercihinde bulunmuyor. 2018 yılında, her 3 LPG kullanıcısından biri, özellik filtresi ile restoran ve kahve gibi yeme-içme imkanı olan istasyonları tercih etti.
 
Üst