Benzeri yok! İşte Lexus LFA

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Teknolojinin ve mühendisliğin sınırlarını zorlayan bir otomobil...

Ekip her aşamada teknolojik malzemelerin ve mühendisliğin sınırlarını zorlayarak Lexus markasını taşıyan araçların hiçbirine benzemeyen bir otomobil üretmeyi başarmış.

Gelişmiş karbon fiber teknolojisi kullanılarak inşa edilmiş, arkadan çekişli Lexus LFA, yüksek devirlere çıkabilen 552 bg’lik, 4.8 litrelik doğal emişli V10 motoru ve arkaya monte edilmiş altı vitesli sıralı otomatik şanzımanıyla 320 kilometrenin üzerinde hızlara çıkabiliyor.

Baş Mühendis Haruhiko Tanahashi araç hakkında şöyle konuşuyor: “Lexus LFA safkan bir otomobil. Tek bir hedefe, yani üstün bir sürüş deneyimine ulaşmak için tasarlanmış bir makine. Son on yıl boyunca bu hedefe ulaşmak için bütün sınırları zorladık ve mümkün olan en sürücü odaklı otomobili yaratmış olduğumuza inanıyorum.”

Otomobilin ağırlığını mümkün olan en düşük seviyede tutmak Lexus LFA’nin geliştirilmesindeki tanımlayıcı öğelerden biriydi ve bu da otomobilin bütün konstrüksiyonu için, alüminyum kullanmak yerine, şasi ve karoser için Karbon Fiber Takviye Edilmiş Plastik (CFRP) kullanma kararının alınmasına yol açtı.

Dahası, Lexus CFRP yapısının üçüncü parti bir tedarikçide değil şirkette üretilmesine karar verdi. Bunu yaparken Toyota Motor Corporation’ın tekstil dokuma teknolojisindeki mirasından yararlanarak, teknik yeteneklerinin sınırlarını zorladı, böylece yeni karbon fiber dokuma tezgahları ve malzemenin bütünlüğünü izlemek için, bir lazer sistemi geliştirdi.

Alüminyumun dört katı kuvvete sahip olan CFRP Lexus LFA’ya olağanüstü sıkı ve güçlü bir yapı kazandırıyor ve önemli ağırlık avantajları sağlayarak ağırlığın eşdeğer bir alüminyum gövdeye göre yaklaşık 100 kg azaltıyor. Beyaz gövdenin % 65’inde CFRP, geri kalan % 35’te ise alüminyum alaşımı kullanılmış.

Piyasadaki CFRP konstrüksiyon kullanan az sayıdaki diğer araçların aksine, Lexus LFA en ileri uzay-havacılık programlarının benzersiz ağırlık ve kuvvet özellikleri nedeniyle tercih ettiği, reçine teknolojisinin aynısını kullanıyor.

Lexus LFA’nın kalbinde yeni standartlar belirleyen, mükemmel performans için kompakt boyutlara, hafif yapıya ve doğal emişe sahip bir V10 motor var. Proje'nin başında motorun 4.805 cc kapasitede olmasına, 552 bg üretmesine ve 9.000 devir/dakika gibi müthiş bir "redline"a sahip olmasına karar verilmiş. Silindir başları arasındaki 72 derecelik açı son derece pürüzsüz seyir için motorda denge sağlama amaçlı olarak ideal, her bir silindire ayrı, elektronik kontrollü gaz kelebeği gövdeleri takılması ise mükemmel bir gaz tepkisi sağlıyor.

Aracın 0-100 km/s hızlanması 3.7 saniye, azami hızı 325 km/s olarak açıklandı. Her vitesteki maksimum hız ise; 1. vites 84 km/s, 2. vites 122 km/s, 3. vites 167 km/s, 4. vites 219 km/s, 5. vites 275 km/s 6. vites +325 km/s.

8615_3633_14112009_7.jpg


8615_3633_14112009_8.jpg


8615_3633_14112009_9.jpg


8615_3633_14112009_8.jpg


8615_3633_14112009_7.jpg


8615_3633_14112009_6.jpg


8615_3633_14112009_9.jpg


8615_3633_14112009_5.jpg


8615_3633_14112009_4.jpg


8615_3633_14112009_3.jpg


8615_3633_14112009_2.jpg


8615_3633_14112009_1.jpg


KAYNAK
 

Rapchy

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Ağustos 2008
Mesajlar
10,758
Reaksiyon puanı
119
Puanları
63
Buda güzelmiş ama benim favorim Zonda R :p
 

serdoan

Asistan
Katılım
20 Ocak 2009
Mesajlar
327
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
hıııımm güzel bi alet daha çıkarmışlar japonlar ama keşke bu modelide shift e koysalardıya ne güzel bunuda deneme,sürme şansımız olurdu...
 

sci3

Müdavim
Katılım
23 Mart 2009
Mesajlar
4,290
Reaksiyon puanı
1
Puanları
36
önü kalkmıyorsa almam..
tüpü kaça takarlar buna..
sıfır yüzü kaç abi bunun..
bi tur binebilirmiyim abi..
 

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
Güzel araç iddadan büyük bir para çıksada alsak ama nerde.:D
 

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
İddaa seni batıracak bence. :D

Bu arada araba güzel. :)
 
Üst