Aras Kargo Rezilliği !

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 3)

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,071
Beğeniler
61
Puanları
48
#1
Geçen ay Aras kargo ile şehir dışına bir zarf yollamıştım.Merkezden uzak bir belde olması nedeniyle haftada 2 kere teslimat yapılan bir bölgeymiş ve bu nedenle taşıma ücreti 17 liraydı.Neyse gönderdim zarfı.1 hafta sonra telefon geldi "kargonuz geri döndü gelin alın" diye.Gittim şubeye.26,5 lira fatura çıkardılar.Geri dönüşte ilk taşıma bedelinin yarısı üzerine ekleniyormuş.Sonra kargoyu gönderdiğim arkadaşımı aradım.Anlattım olayı."Benim haberim yok kargodan, gelen giden olmadı" dedi.Şubedeki görevliyle konuştum.Kargocu adrese gitmiş bulamayınca geri götürmüş şubeye.Ancak adreste bulunamayan alıcılara kesinlikle sms veya telefon ile ulaşılıp haber verilmesi gerekiyor.Ama benim arkadaşıma hiçbir şekilde haber vermemişler.Neyse dedim.26 lirayı ödedim.Tekrar 17 lira olarak karşı ödemeli geri gönderdim kargoyu.

1 hafta sonra sms geldi."Kargonuz geri döndü gelin alın" diye.Sinir krizi geçirdim.Gittim şubeye yine.İkinci sefer geri döndüğünü ne yapmaya çalıştıklarını sordum.Arkadaşımı aradım."Ne gelen oldu ne giden, telefonla haber verende olmadı" dedi.Sonra şubenin müdürüyle(kadın müdür) konuştum.Karşı taraftaki alıcı şubeyi aradık.Kargoyu "şubeden teslim alınacak" diye işaretlemişler.Halbuki ben adrese teslim olarak göndermiştim."Yetersiz adres" yüzünden böyle işaretlediklerini söylediler.Aslında ilk sefer gönderdiğim adresin aynısına göndermiştim hiçbir değişiklik yapmadan.İlk seferde adrese gitmişlerdi ancak alıcı kişiyi adreste bulamayınca haber vermeden bana geri göndermişlerdi."Aynı adres bu sefer nasıl yetersiz veya geçersiz" oluyor diye sordum.Bu arada tekrar fatura çıkardılar bana 26,5 lira.Bu parayı kesinlikle ödemeyeceğimi onların hatası yüzünden iki seferdir kargonun geri döndüğünü belirttim.O zaman kargoyu "Sorunlu kargo" olarak merkeze göndereceklerini söylediler."Sonra ne olacak? dedim."Ücreti ödenene kadar merkezde kalacağını" söyledi şubenin müdürü."Peki" dedim "hatanın kimde olduğunu söyleyin ona göre ücreti ödeyip ödemeyecime karar vericem" dedim.Şube müdürü "Hata bizde.Karşı taraftaki şubenin hatası" dedi."O zaman sizin hatanızın bedelini neden ben ödüyorum" dedim."Yapabileceğimiz birşey yok" dedi.Peki dedim bir indirim filan yapabiliyor musunuz ? Bir zarf için 60 liram gitti dedim.Şube müdürü alaycı bir tavırla "iyi o zaman 1 lirasını ben verim düz 25 olsun" dedi.Benim şalterler attı.Lanet olsun dedim.26,5 lirayı ikinci kez yine ödedim.Bu seferki gönderimde taşıma ücretini (17 lira) kendileri karşılayacağını söyledi müdür.Yani bir kağıt parçasını göndermek için benim 53 liram gitti.Zaten en başından karşı ödemeli olarak gönderdiğim arkadaşımda bu vesileylede para vermeden kargosuna kavuşmuş oldu.Olan bana oldu yani.Bir daha Aras kargonun önünden geçmem.
 
Katılım
28 Ara 2013
Mesajlar
460
Beğeniler
0
Puanları
0
#2
iyi güzelde sana kargo takip no vs vermediler mi ?
bunu gönderidiğin kişiye de aktarsaydın oda takibinde olsaydı ? en azından merkeze geldiğinde ortalama hesapla beklerdi su su gunler arası gelebilir diye yada arayıp ne zaman gelirsiniz diye ?
yoksa ben mi yanlış düşünüyorum .

- - - Mesaj Güncellendi - - -

sonuçta bi defa başına gelmiş biraz üfleyerek yemen lazımdı senın de takibinde bulunman lazım dı...
 

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,071
Beğeniler
61
Puanları
48
#3
iyi güzelde sana kargo takip no vs vermediler mi ?
bunu gönderidiğin kişiye de aktarsaydın oda takibinde olsaydı ? en azından merkeze geldiğinde ortalama hesapla beklerdi su su gunler arası gelebilir diye yada arayıp ne zaman gelirsiniz diye ?
yoksa ben mi yanlış düşünüyorum .

- - - Mesaj Güncellendi - - -

sonuçta bi defa başına gelmiş biraz üfleyerek yemen lazımdı senın de takibinde bulunman lazım dı...
Evet onu yazmayı unutmuşum.

Kargoyu ilk gönderdiğimde takip numarasından takip etmedim nasıl olsa gidicek diye.Sonra geri dönüp ikinci kez gönderdikten 2-3 gün sonra takip numarasından sorguladım nerde olduğunu.Dağıtıma çıkacak yazıyordu.Tamam bugün eline geçecek diye düşündüm kargo.Ama 2 gün sonra tekrar "kargonuz geri döndü" diye sms gelince bu sefer yine sorguladım takip numarasını hala "dağıtıma çıkacak" yazıyordu.Sonra tarihe baktım.İlk sefer gönderdiğim kargonun tarihi.Yanı ilk gönderdiğim kargonun takip numarasının üzerinden devam etmişler ikinci kargoyu.Yani ikinci kargo diye aslında ben ilk gönderdiğim kargoya bakıyormuşum.İkinci kez gönderdiğim kargo için aktif bir takip numarası yoktu yani.Bu da ayrı bir yanlışları daha.Her yönden işini beceremeyen, hatalarla dolu bir firma Aras kargo.
 
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
1,120
Beğeniler
1
Puanları
0
#4
Ben ne kadar bizim buradaki yurtiçi şubedekilerine sinir olsam da pahalı da olsa oradan şaşmıyorum bir kere Diyarbakır'da bir yere gidecekti paketim oraya kadar teslim edemiyoruz şubeden alsın demişlerdi ama şubeden de sorunsuz almışlardı.

edit: Normalde Aras Kargo baya hızlı çalışıyor sırf o yüzden seviyorum zaten.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
3,891
Beğeniler
2
Puanları
38
#5
Bende bir kargo firmasıyla geri iadeli kargoyla bir hafta uğraştığımı bilirim...
 
Katılım
28 Ara 2013
Mesajlar
460
Beğeniler
0
Puanları
0
#6
Evet onu yazmayı unutmuşum.

Kargoyu ilk gönderdiğimde takip numarasından takip etmedim nasıl olsa gidicek diye.Sonra geri dönüp ikinci kez gönderdikten 2-3 gün sonra takip numarasından sorguladım nerde olduğunu.Dağıtıma çıkacak yazıyordu.Tamam bugün eline geçecek diye düşün kargo.Ama 2 gün sonra tekrar "kargonuz geri döndü" diye sms gelince bu sefer yine sorguladım takip numarasını hala "dağıtıma çıkacak" yazıyordu.Sonra tarihe baktım.İlk sefer gönderdiğim kargonun tarihi.Yanı ilk gönderdiğim kargonun takip numarasının üzerinden devam etmişler ikinci kargoyu.Yani ikinci kargo diye aslında ben ilk gönderdiğim kargoya bakıyormuşum.İkinci kez gönderdiğim kargo için aktif bir takip numarası yoktu yani.Bu da ayrı bir yanlışları daha.Her yönden işini beceremeyen, hatalarla dolu bir firma Aras kargo.
o halde yerden göğe kadar haklısın geçmiş olsun.
bende buna benzer seylr yaşadım belki ilden ilçeye değişebilir çok patavatsız ve barbardı benim gözlemlediklrim.
neyse bende buna yakın bır durum yasadım
gg den alısveriş yaptım urunden memnun kalmayıp ıade ettım kargo ile gonderdım parayı bana gerı ıade ettı gg fakat 3 hafta sonra felan yurt ıcı benı aradı
böle böle kargonuz var almazsanız ımha edilcek bu kadar zamandır bekletiliyor ve su kadar kez de dagtıma cıktı gibilrinden.
imha edın dedım ama edersek kargo ucreti alıcı odemeli oldugu ıcın siz ödeyeceksınız dediler en guzelı etmeyelim alın urunu sızde kalsın bedavaya kullanmıs olun dedıler :)
100 liralık seyı 15 20 liraya getrmıs oldum tabi bide dini boyutu var ısın kargo ile geldiği gibi duruyor posetını bıle acmadım ^^

- - - Mesaj Güncellendi - - -

bu arada El Padrino ben olsaydım hakem heyetine kadar giderdim sinekte ufaktır ama miğde bulandırır madem onlar kıllık yaptı bende yapardım :)
 

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,071
Beğeniler
61
Puanları
48
#7
o halde yerden göğe kadar haklısın geçmiş olsun.
bende buna benzer seylr yaşadım belki ilden ilçeye değişebilir çok patavatsız ve barbardı benim gözlemlediklrim.
neyse bende buna yakın bır durum yasadım
gg den alısveriş yaptım urunden memnun kalmayıp ıade ettım kargo ile gonderdım parayı bana gerı ıade ettı gg fakat 3 hafta sonra felan yurt ıcı benı aradı
böle böle kargonuz var almazsanız ımha edilcek bu kadar zamandır bekletiliyor ve su kadar kez de dagtıma cıktı gibilrinden.
imha edın dedım ama edersek kargo ucreti alıcı odemeli oldugu ıcın siz ödeyeceksınız dediler en guzelı etmeyelim alın urunu sızde kalsın bedavaya kullanmıs olun dedıler :)
100 liralık seyı 15 20 liraya getrmıs oldum tabi bide dini boyutu var ısın kargo ile geldiği gibi duruyor posetını bıle acmadım ^^

- - - Mesaj Güncellendi - - -

bu arada @El Padrino ben olsaydım hakem heyetine kadar giderdim sinekte ufaktır ama miğde bulandırır madem onlar kıllık yaptı bende yapardım :)
İnan o gün çok sinirlendim ve öfkelendim.Bu işin peşini bırakmıcam dedim kendi kendime.Sonra aradan bi kaç gün geçince işten güçtende fırsat bulamayınca öfkem dindi biraz.Ama hala aklımda, bi şekilde hadlerini bildirmem lazım o şubedekilere.Birde ben derdimi anlatmaya çalışırken müdür dahil diğer bi kaç eleman daha başıma toplanıp bana haksızlıklarının içinden çıkabilmek için türlü türlü saçma sapan bahaneler üretiyorlardı.Neyseki hepsine haddini bildirdim ve en sonunda da şube müdürünün kendi ağzından "Hata bizde" itirafını almayı başardım.Ama buna rağmen 53 liram gitti.Benim planım Aras kargonun merkez ofisini arayıp direk en baştakilere şubeleri ve şahısları şikayet etmek.En yakın zamanda arayıp şikayetimi edicem.

"Haksızlık karşısında susan bizden değildir..."
 
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
7,751
Beğeniler
29
Puanları
48
#8
geçmiş olsun. ben de şube teslimi, poşet dosyada gönderdiğim bi ürün için 22 tl ödemiştim.. o günden beri aras kargoya uğramıyorum :)
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
2,581
Beğeniler
20
Puanları
38
#9
Üstadım Kargo MNG demektir.MNG den şaşmayınız.Geçmiş olsun.
Haa bu arada UPS denen firmadan da uzak durunuz.(Kargo parasını ödediğim halde hala karşıdan ısrarla para isteyip,kargoyu geri bana getiren kuruluştur UPS)
 

THR

Profesör
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
1,546
Beğeniler
43
Puanları
48
#10
İlginç :) Benim bulunduğum ilçede de aras en iyisidir diyebilirim. Bu arada geçen hafta benzer bir olayda benim başıma geldi internet üzerinden kitap satın aldım ve satıcı da ürünü MNG kargo ile göndermiş. Bende gelmesini beklemeye başladım aradan 1 hafta geçmesine rağmen kargo elime ulaşmadı haliyle kargo şubesine gittim ve kargomu sorduğumda elimizde adınıza kayıtlı kargo yok dendi. Bu sefer biraz kızgınlıkla satıcıya mesaj attım ve adamın bana gönderdiği mesaj "ürün elimize geri döndü farklı bir kargoyla gönderiyoruz" oldu. Bu süre zarfında kargo firması ne eve geldi nede bir telefon etti. Aynı kargo firmasıyla benzer bir olayı da çok önceleri yaşadığım için zorda kalmadıkça tercih etmiyorum. Sanırım olaylar hep şubedeki çalışanların vurdum duymazlığından kaynaklanıyor.

Nemre de MNG en iyi demiş. Bu firmalar bölgeye göre değişiklik gösteriyor gibi :D Bu arada arkadaşın dediği gibi UPS'den de uzak durun. İlden ilçeye 4 günde kargo mu gelir arkadaş. Firmaya şikayet mesajı atmasaydım kargoma resmen şehir turu düzenleyeceklerdi.
 

El Padrino

Dekan
Onursal Üye
Katılım
15 Şub 2007
Mesajlar
6,071
Beğeniler
61
Puanları
48
#11
İlginç :) Benim bulunduğum ilçede de aras en iyisidir diyebilirim. Bu arada geçen hafta benzer bir olayda benim başıma geldi internet üzerinden kitap satın aldım ve satıcı da MNG kargo ile göndermiş. Bende gelmesini beklemeye başladım aradan 1 hafta geçmesine rağmen kargo elime ulaşmadı haliyle kargo şubesine gittim ve kargomu sorduğumda elimizde adınıza kayıtlı kargo yok dendi. Bu sefer biraz kızgınlıkla satıcıya mesaj attım ve adamın bana gönderdiği mesaj "ürün elimize geri döndü farklı bir kargoyla gönderiyoruz" oldu. Bu süre zarfında kargo firması ne eve geldi nede bir telefon etti. Aynı kargo firmasıyla benzer bir olayı da çok önceleri yaşadığım için zorda kalmadıkça tercih etmiyorum. Sanırım olaylar hep şubedeki çalışanların vurdum duymazlığından kaynaklanıyor.
Kesinlikle.Aslında bir şubenin veya şubede çalışan bir kaç elemanın patavatsızlığını, beceriksizliğini, terbiyesizliğini bütün bir firmaya mal etmemek lazım.Ancak o şubenin girişinde "Aras Kargo" ve çalışanlarının üzerinde "Aras Kargo" üniformaları varsa bu mekan ve bu insanlar Aras kargoyu temsil ediyor demektir.Ben Aras Kargoyla bir paket gönderirken CEO'suyla muhattap olmuyorum.Şubedeki elemanla muhattap oluyorum.O eleman bi nevi markayı ve firmayı temsil ediyor.Yaptığı doğrular ve yanlışlar bizim gözümüzde kendisini değil firmayı-markayı kötü duruma düşürür.Firmaların dikkat etmesi gereken hususta bu.Çatısı altında çalıştırdığı insanları düzgün seçicen ve iyi eğiticen.Ufacık bir krizin içinden çıkamadılar.Müşteriyi mağdur ettiler.
 

Mg.

Profesör
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,076
Beğeniler
19
Puanları
38
#12
Bir keresinde bize zarf gelecekti aras ile.. Habersiz bir şekilde Zarfı bizle alakası olmayan bir eve atıp gitmişler. Bir süre sonra tanıdık birisi getirdi bize dosyayi
 
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Beğeniler
44
Puanları
48
#14
İnanırım.Benimde aras kargoda soyadımın Taşdemir yerine Tasdemir yazıldığı için az uğraşmamıştım.
 
Katılım
6 Eki 2009
Mesajlar
6,219
Beğeniler
262
Puanları
83
#15
kulağımıza küpe olsun.

bu arada sürat kargoda da kötülerini yaşadım. bir ara inş bende anlatırım.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
9,678
Beğeniler
245
Puanları
63
#16
Bende Aras kargo ile 2-3 defa alım - gönderim yaptım hiçbir sorun çıkmadı. Demek ki şubenin patavatsızlığı.

Merkez ofisi arayıp bildirirseniz muhakkak birşey yapacaklardır. Tabi dedikleri gibi müşteri memnuniyeti önemseniyorsa.
 
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
3,825
Beğeniler
28
Puanları
0
#17
Geçen ay Aras kargo ile şehir dışına bir zarf yollamıştım.Merkezden uzak bir belde olması nedeniyle haftada 2 kere teslimat yapılan bir bölgeymiş ve bu nedenle taşıma ücreti 17 liraydı.Neyse gönderdim zarfı.1 hafta sonra telefon geldi "kargonuz geri döndü gelin alın" diye.Gittim şubeye.26,5 lira fatura çıkardılar.Geri dönüşte ilk taşıma bedelinin yarısı üzerine ekleniyormuş.Sonra kargoyu gönderdiğim arkadaşımı aradım.Anlattım olayı."Benim haberim yok kargodan, gelen giden olmadı" dedi.Şubedeki görevliyle konuştum.Kargocu adrese gitmiş bulamayınca geri götürmüş şubeye.Ancak adreste bulunamayan alıcılara kesinlikle sms veya telefon ile ulaşılıp haber verilmesi gerekiyor.Ama benim arkadaşıma hiçbir şekilde haber vermemişler.Neyse dedim.26 lirayı ödedim.Tekrar 17 lira olarak karşı ödemeli geri gönderdim kargoyu.

1 hafta sonra sms geldi."Kargonuz geri döndü gelin alın" diye.Sinir krizi geçirdim.Gittim şubeye yine.İkinci sefer geri döndüğünü ne yapmaya çalıştıklarını sordum.Arkadaşımı aradım."Ne gelen oldu ne giden, telefonla haber verende olmadı" dedi.Sonra şubenin müdürüyle(kadın müdür) konuştum.Karşı taraftaki alıcı şubeyi aradık.Kargoyu "şubeden teslim alınacak" diye işaretlemişler.Halbuki ben adrese teslim olarak göndermiştim."Yetersiz adres" yüzünden böyle işaretlediklerini söylediler.Aslında ilk sefer gönderdiğim adresin aynısına göndermiştim hiçbir değişiklik yapmadan.İlk seferde adrese gitmişlerdi ancak alıcı kişiyi adreste bulamayınca haber vermeden bana geri göndermişlerdi."Aynı adres bu sefer nasıl yetersiz veya geçersiz" oluyor diye sordum.Bu arada tekrar fatura çıkardılar bana 26,5 lira.Bu parayı kesinlikle ödemeyeceğimi onların hatası yüzünden iki seferdir kargonun geri döndüğünü belirttim.O zaman kargoyu "Sorunlu kargo" olarak merkeze göndereceklerini söylediler."Sonra ne olacak? dedim."Ücreti ödenene kadar merkezde kalacağını" söyledi şubenin müdürü."Peki" dedim "hatanın kimde olduğunu söyleyin ona göre ücreti ödeyip ödemeyecime karar vericem" dedim.Şube müdürü "Hata bizde.Karşı taraftaki şubenin hatası" dedi."O zaman sizin hatanızın bedelini neden ben ödüyorum" dedim."Yapabileceğimiz birşey yok" dedi.Peki dedim bir indirim filan yapabiliyor musunuz ? Bir zarf için 60 liram gitti dedim.Şube müdürü alaycı bir tavırla "iyi o zaman 1 lirasını ben verim düz 25 olsun" dedi.Benim şalterler attı.Lanet olsun dedim.26,5 lirayı ikinci kez yine ödedim.Bu seferki gönderimde taşıma ücretini (17 lira) kendileri karşılayacağını söyledi müdür.Yani bir kağıt parçasını göndermek için benim 53 liram gitti.Zaten en başından karşı ödemeli olarak gönderdiğim arkadaşımda bu vesileylede para vermeden kargosuna kavuşmuş oldu.Olan bana oldu yani.Bir daha Aras kargonun önünden geçmem.
Hocam sana sonuna kadar katılıyorum banada samsundan bir kaç defa kargo geldi adamlarda arayıp haber verme gibi bir alışkanlık yok sanki telefon eline yapışıp kalacak çok rahat adamlar aras kargonun müşteri memnuniyeti dediği bu olsa gerek bundan sonra mümkün olmadıkça aras kargoya bulaşmıycam sürekli zeytinyağı gibi üste çıkmaya çalışıyorlar üstelik en pahalı kargo firması
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
447
Beğeniler
10
Puanları
0
#18
ptt ile 1,5 TL ye halledebilirdiniz, en geç bir haftada gideceği yere varırdı.
 

SARKAT

Profesör
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
3,712
Beğeniler
48
Puanları
48
#19
Kargo şirketlerinin genelde kırsal ilçelerde şubesi yok. Tabi PTT KARGO hariç.

Bun nedenle böyle yerlerde PTT KARGO tercih ediniz. Hiç olmazsa şubede kalır.

Diğerleri İL merkezinden dediğiniz gibi haftada iki gün filan gittiğinden adres bulunamadığı zaman bağlı olduğu İL şubesine geri gidiyor.

Ancak sinirlenmekte son derece haklısınız. Hata kargo şirketinde.
 
Katılım
18 Mar 2010
Mesajlar
1,631
Beğeniler
50
Puanları
48
Konum
Uşak
#20
Ben böyle bir durumu öncelikle twitter'da dillendiririm. Yeterli gelmezse genel müdürlüğe mail atıp şikayetimi bildiririm. Bu da yeterli gelmezse sikayetvar.com gibi sitelere yazarım. Gerekirse dava açarım. Ufak bir şey deyip geçmem! O müdürün gülüşünü de bi tarafına iade ederim. Bir problem çıkmıştı teknosa'da. Sorun kesinlikle bizde değildi. Ve ben bu söylediklerimi yapacağımı söyleyince müdürün tek sözü olayı çözmeye yetti:)
 
stat counter