Apple'ın Ayıplı Ürün Değişimi Reddetmesi Durumunda İzlenecek yol

Bu konuyu okuyanlar

av.semihozer

Öğrenci
Katılım
13 Mart 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
33
Merhaba , İstanbul'da avukatlık mesleğimi icra etmekteyim. Apple'nin ürettiği İphone 6 model cep telefonunu satın aldım. Telefonda ses donanımlarında ve şarj soketinde problemler yaşadım. Yaşadığım bu problemler sonucu Zorlu Center Apple'dan randevu alarak firmaya gittim. Tüketicinin korunması hakkında kanunun bana vermiş olduğu hak olan ayıplı mal durumunda tüketcinin sıfırıyla değişim hakkımı kullanmak istedim . Ancak firma biz böyle çalışmıyoruz diyerek kanunun bana verdiği hakkı hiçe saydı ve telefonu tamir ederek tarafıma iade etti. Aynı sorunları tekrar yaşamam üzerine tekrar başvuru yaptım ve tekrar aynı sonucu aldım. Bunun üzerine tüketici hakem heyetine başvururak yine ayıplı mal durumunda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11.maddesinin bana verdiği seçimlik haklardan olan paranın iadesi kararı aldım . Kararı icraya koyarak Zorlu Center Apple Store'a memur ile beraber giderek mağazadan telefon haciz ettim . Ayıplı mal durumunda herhangi bir firma talebinizi reddediyor ise tüketici hakem heyetine başvurarak paranızın iadesi için karar alabilirsiniz. İyi günler dilerim.
 

Ekli dosyalar

  • app haciz.pdf
    657.9 KB · Görüntüleme: 2,480

SmokeXD

Dekan
Katılım
4 Eylül 2014
Mesajlar
9,819
Reaksiyon puanı
1,877
Puanları
113
Normalde Apple çalışanları telefonda fabrikasyon hatası görürse direk sıfır kutu çekiyorlardı. Size böyle cevap vermelerine şaşırdım. Ben olsam böyle uğraşmam telefonu elden çıkarmaya bakarım. Avukat olmanın yararları.
 

av.semihozer

Öğrenci
Katılım
13 Mart 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
33
Dediğiniz gibi belirli hatalar belirlemişler onun dışında sorun olursa cihazda değişim değil tamir yapıyorlar ama Tüketici Kanunu tüketiciye isterse iade hakkı vermiş ama bunu kullandırtmıyorlar.
 

Seyhoo

Müdavim
Cezalı
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
8,550
Reaksiyon puanı
741
Puanları
113
Böyle bir konu açmanız son kullanıcılar için çok yararlı olmuş hocam teşekkür ederiz. Tüketici mutlaka haklarını bilmeli ve haklarından faydalanmalı.
 

Mertcan39

Öğrenci
Katılım
5 Kasım 2016
Mesajlar
43
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Yaş
26
epıl hemen değişim yapıyor diyenlere gelsin birazda iphone 6 da kronik şarj batarya problemi var 3-4 kişi kulllanıyor çevremde hepsinin şarjı varken kapanıyor hala çözücekler sorunu
 

Ahmethz

Müdavim
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
çok iyi yapmışsınız, emsal olur diğer problem yaşayanlara
 

Turkmenmert

Asistan
Katılım
17 Şubat 2016
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
95
Puanları
28
Bu bilinçlendirme için ayrı teşekkür ediyorum Semih. Güzel bir davranış olmuş tüketici açısımdan, çalışan yetkililerde feyz alır umarım bu konudan.
 

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
33
Benim 6s de vardı kapanma sorunu vardı gürgençlere verdim ve sıfır Yen'i cihaz değişimi yaptılar cihazım 11 aylıktı ama bazı kişilere sadece batarya değişimi yapıyorlar
 

berkcanatabey

Öğrenci
Katılım
20 Mart 2017
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Yaş
31
Benimde iCloud etkinleştirme kilidi sorunum vardı yolladığım faturayı kabul etmiyorlar, distribütör faturası istiyorlardı. Maliye değilim, Böyle birşey imkansız olduğu için bende tüketici hakem heyetine başvurdum. Para iadesi çıktı, iade etmediler icraya verdim bakalım ne olacak
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
kimden aldıysan onlarda faturanın bir kopyası daha olur onu iste onu isteme hakkın var.
 

şeymacos

Öğrenci
Katılım
6 Nisan 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
Merhaba , İstanbul'da avukatlık mesleğimi icra etmekteyim. Apple'nin ürettiği İphone 6 model cep telefonunu satın aldım. Telefonda ses donanımlarında ve şarj soketinde problemler yaşadım. Yaşadığım bu problemler sonucu Zorlu Center Apple'dan randevu alarak firmaya gittim. Tüketicinin korunması hakkında kanunun bana vermiş olduğu hak olan ayıplı mal durumunda tüketcinin sıfırıyla değişim hakkımı kullanmak istedim . Ancak firma biz böyle çalışmıyoruz diyerek kanunun bana verdiği hakkı hiçe saydı ve telefonu tamir ederek tarafıma iade etti. Aynı sorunları tekrar yaşamam üzerine tekrar başvuru yaptım ve tekrar aynı sonucu aldım. Bunun üzerine tüketici hakem heyetine başvururak yine ayıplı mal durumunda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11.maddesinin bana verdiği seçimlik haklardan olan paranın iadesi kararı aldım . Kararı icraya koyarak Zorlu Center Apple Store'a memur ile beraber giderek mağazadan telefon haciz ettim . Ayıplı mal durumunda herhangi bir firma talebinizi reddediyor ise tüketici hakem heyetine başvurarak paranızın iadesi için karar alabilirsiniz. İyi günler dilerim.





Merhaba banada bir çözüm yolu bulabilirmisiniz avukat olarak haklarımı pek bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Daha geçen gün arkadaım iPhone6 16 gb cihazını servise götürdü değişim yaptılar sonra verdikleri yeni iPhone imeisi kayıtlı çıkmadı sorun yaşadık filan bunun üzreine arkadaşım Apple Store Zorlu Center'e gitti burada 1 hatfa içinde karar çıktı yeni bir iPhone 6 16 gb verildi ve özür mahiyetinde iPod Nano 7. nesil (piyasa fiyatı 750-900TL arası) ücretsiz olarak kendisine hediye edildi. İlgili belgeleri var isteyen olursa ss olarak ekleyebilirim.
 

şeymacos

Öğrenci
Katılım
6 Nisan 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
29
bana donanım hatası dedi servis apple görüştüm fotoğrafları istediler servisten bu arada antalyadayım appledakilerde beni haklı buldu irlandadaki mühendislerine gönderdiklerini söylediler onlarda olumsuz yanıt vermişler nasıl bir çözüm oluşturabiliriz bu konuda ıphone 6 s plus 16 gb ısısnma sorunu yaşıyordu kendine kapanıyordu akşam sarja taktım gayet iyiydi 100 de 100 oldu sarj doldu çıakrdım geceden yana reset atıyor kendi kendine bana ücretli değişim olur yapılması imkansız dediler garantisi ise devam etmekte fakat çiziklerden ve arkada olan içine giriklikten dolayı garanti kapsamı dışında kaldığı söylendi fakat zaten bu girinti aldıktan yaklaşık 5 yada 6 ay sonra düşerek olmuştu hiçbir zararı olmadığı için değiştirme gereği duymadım çünkü görsel olarakda bir sıkıntı yaratmıyordu sizce ne yapabilirim bu konuda?
 

aldo

Öğrenci
Katılım
19 Nisan 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
24
hızlıal.com dan 6s aldım ama ürün ayıplı ürün kurulum bile yapamadım değişim istedim ben de ama onlar ürünü tamire göndermişler sizce ne yapmalıyım
 

stinghardyzz

Müdavim
Katılım
24 Ekim 2014
Mesajlar
3,274
Reaksiyon puanı
747
Puanları
113
Merhaba , İstanbul'da avukatlık mesleğimi icra etmekteyim. Apple'nin ürettiği İphone 6 model cep telefonunu satın aldım. Telefonda ses donanımlarında ve şarj soketinde problemler yaşadım. Yaşadığım bu problemler sonucu Zorlu Center Apple'dan randevu alarak firmaya gittim. Tüketicinin korunması hakkında kanunun bana vermiş olduğu hak olan ayıplı mal durumunda tüketcinin sıfırıyla değişim hakkımı kullanmak istedim . Ancak firma biz böyle çalışmıyoruz diyerek kanunun bana verdiği hakkı hiçe saydı ve telefonu tamir ederek tarafıma iade etti. Aynı sorunları tekrar yaşamam üzerine tekrar başvuru yaptım ve tekrar aynı sonucu aldım. Bunun üzerine tüketici hakem heyetine başvururak yine ayıplı mal durumunda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 11.maddesinin bana verdiği seçimlik haklardan olan paranın iadesi kararı aldım . Kararı icraya koyarak Zorlu Center Apple Store'a memur ile beraber giderek mağazadan telefon haciz ettim . Ayıplı mal durumunda herhangi bir firma talebinizi reddediyor ise tüketici hakem heyetine başvurarak paranızın iadesi için karar alabilirsiniz. İyi günler dilerim.
Hocam çok iyi yapmışsınız herkes haddini bilecek :D
 
Üst