ANKA hangi yönleriyle üstün çıktı?

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Milli imkanlarla tasarımı gerçekleştirilen insansız hava aracı ANKA'nın testlerde başarılı performans ortaya koyduğu ve göreve hazır olduğu açıklandı.

1.jpg


TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen 11. Uluslararası Savunma Sanayi Fuarı (IDEF'13) katılımcılarından Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ'nin (TUSAŞ) standında yer alan insansız hava araçları "ANKA" ile "R-300 helikopter" büyük ilgi görüyor.

TUSAŞ İHA Sistemleri Mühendislik Grup Müdürü Remzi Barlas, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ocak ayında Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirilen testlerde, ANKA'nın, 120 kilogram ağırlığındaki kamera ile 23 bin fit yüksekliğe çıkıp görüntü aktardığını, 18 saat havada kaldığını ifade etti.

2.jpg


ANKA'nın testlerde başarılı bir performans ortaya koyduğunu vurgulayan Barlas, gözetleme yapabilen insansız hava araçlarının, sınır güvenliği açısından büyük öneme sahip olduğunu aktardı.

Barlas, ANKA'nın özelliklerini şöyle sıraladı:

3.jpg


"Uçağımızın, kalkışından inişine kadar hiç bir pilot müdahalesine ihtiyacı yok. Görev planına bağlı kalkıp, görevi ifa ettikten sonra inebiliyor. ANKA bunu testlerde en güzel şekilde gösterdi. ANKA'nın bizim için en önemli özelliği; tamamen Türk mühendisleri tarafından yapılması. Proje kapsamında geliştirdiğimiz 3 milyon satır yazılımın en ufak detayına hakimiz. Uçak üzerinde herhangi bir değişiklik yapmamız gerekirse bunu kendimiz yapabiliyoruz. Buzdan koruma sisteminin rakip sistemlere göre üstünlüğü var. Diğer rakip uçaklardan 15-20 knot daha hızlı uçabiliyor. Bu da birim zamanda gözetleyebileceği alan büyüklüğünü artırmasını sağlıyor ve kötü hava koşullarından daha az etkileniyor.

4.jpg


Üzerinde dizel motor var. Bu da çok önemli bir avantaj. Çünkü diğer uçaklarda 130 oktan benzin kullanmak gerekiyor ki, bunu her üste bulmak mümkün olmayabiliyor. Uçağımız havacılıkta kullanılan JP-8 dizel yakıtın dışında her arabada kullanılabilen dizel yakıtı da kullanabiliyor. Uçağımız üzerinde bir çok yedeklik mevcut. Her uçakta bu kadar çok yedeklik olmayabiliyor. Herhangi bir bölüm arıza yaptığında uçak kendisi arıza olan bölümü devreden çıkarıp, inişini emniyetle gerçekleştiriyor."

5.jpg


Remzi Barlas, "Bu kaza nedeniyle tüm yazılım testlerini tekrar gözden geçirdik. Hata modlarını irdeledik ve şu anda bize göre artık hatası hiç kalmamış olan uçağımızı göreve hazır hale getirdik. Bunu da kabul testlerinde bir kere daha kanıtlandı. ANKA, bugün itibarıyla envanterimizdeki Heronlara denk görev yapabilecek kapasiteye sahip" diye konuştu.

7.jpg


Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) ilave istekleri de bulunduğunu belirten Barlas, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın envantere katmak istediği sistemlerin bundan bir nebze daha ileri versiyon olması gerektiğini söyledi.

8.jpg


Barlas, TSK'nın, uydu haberleşme sistemleri, haberleşme rölesi gibi istekleri bulunduğunu ifade ederek, "Bu konuda çalışıyoruz. TSK için ANKA'nın üst versiyonunu hazırlıyoruz" dedi.

9.jpg


ANKA'yı mevcut haliyle başka ülkelere pazarladıklarını bildiren Barlas, bu kapsamda bazı ülkelerle görüşmeler yaptıklarını anlattı.

Benzer sıkletteki insansız hava aracı sistemlerinin fiyatlarının 5 ila 8 milyon dolar arasında değiştiğini kaydeden Barlas, ANKA'nın da bu aralıkta bir fiyatla satılacağını belirtti.

AA - İnternethaber
 

cuhadar

Doçent
Katılım
11 Ağustos 2007
Mesajlar
969
Reaksiyon puanı
13
Puanları
18
Vestel de girsin bakalım piyasaya. Artık yerli ihaları karşılaştırırız
 

erenberk

Rektör
Katılım
10 Mayıs 2010
Mesajlar
10,637
Reaksiyon puanı
101
Puanları
48
Türk mühendisleri çok daha fazlasını yapabilecek seviyedeler keşke askeriyeye giren tüm mühendisleri bir araya getirip ar-ge takımları kurulsa. Bence daha faydalı olur.
 

fk555897

Asistan
Katılım
30 Mart 2013
Mesajlar
387
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Türkiye'nin kendi İnsansız Hava Aracını üretmesi çok güzel. Size bir sorum olacak bu uçakların bilgisayar yazılımı da Türkiye'de mi üretiliyor yoksa yurtdışında mi?
 

sunelan

Doçent
Katılım
2 Nisan 2010
Mesajlar
546
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Türkiye'nin kendi İnsansız Hava Aracını üretmesi çok güzel. Size bir sorum olacak bu uçakların bilgisayar yazılımı da Türkiye'de mi üretiliyor yoksa yurtdışında mi?

"Proje kapsamında geliştirdiğimiz 3 milyon satır yazılımın en ufak detayına hakimiz."


fotoğraflara bakıyorsun sanırım sadece
 

ozersworld

Profesör
Katılım
24 Şubat 2009
Mesajlar
3,294
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Yaş
37
Bende projede yer almak istiyorum.
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,235
Reaksiyon puanı
112
Puanları
63
Bunlarda Vestel Savunma'dan yerli üretim hava araçları. Ancak Anka kadar bilmez kimse.

EFE (mini casus uçak)
efe_3377.jpg



Bora (Eğitim Uçağı)

bora_1.jpg


Karayel (Son teknoloji casus uçak)

karayel_3382.jpg
 
Üst