2000 lira civarında 27 inç ve daha fazlası bir monitöre ihtiyacım var OYUN İÇİN

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 1)

Görkem Say

Delilik yer çekimi gibidir, hafifçe itmek gerekir.
Yönetici
Moderatör
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
6,273
Beğeniler
3,808
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#23
Ips monitörler ne oluyor tam anlamıyla ve ben ıpslerin oyun için iyi olmadığını duymuşutum
Hayatımda duyduğum en büyük YALAN. Bunu söyleyen üretici firmalar değişse bende bu işten anlamıyorum :) Bir kere çok daha dayanıklı ve daha doğru, canlı ve derin renk verebilen bir panel nasıl oyun için uygun değil denebiliyor anlayamıyorum. Standart bir oyuncuysan ki bu bahsettiğim kişiler oynadığı oyundan para kazananlar, oynadığı oyundan para kazananlara da sponsor her türlü ekipmanı sağlıyor zaten. Kısacası VA ve TN panel zorda kalmadığın sürece alınmaması gereken türde ki panellerdir. Tepsi süresi farkları milisaniye. Bak bu konuya dikkat saniye falan değil milisaniye :) Bu benim görüşüm ve farklı görüşler illaki olacaktır ama bu konuda tek bir gerçek var IPS panel piyasada ki ürünler arasında en iyisidir.
 
Katılım
12 Şub 2018
Mesajlar
192
Beğeniler
14
Puanları
18
Konum
Mudanya
#24
Hayatımda duyduğum en büyük YALAN. Bunu söyleyen üretici firmalar değişse bende bu işten anlamıyorum :) Bir kere çok daha dayanıklı ve daha doğru, canlı ve derin renk verebilen bir panel nasıl oyun için uygun değil denebiliyor anlayamıyorum. Standart bir oyuncuysan ki bu bahsettiğim kişiler oynadığı oyundan para kazananlar, oynadığı oyundan para kazananlara da sponsor her türlü ekipmanı sağlıyor zaten. Kısacası VA ve TN panel zorda kalmadığın sürece alınmaması gereken türde ki panellerdir. Tepsi süresi farkları milisaniye. Bak bu konuya dikkat saniye falan değil milisaniye :) Bu benim görüşüm ve farklı görüşler illaki olacaktır ama bu konuda tek bir gerçek var IPS panel piyasada ki ürünler arasında en iyisidir.
Peki bana 27inç 2000lira civarında bir monitör öenrir msiizniz
 
Katılım
12 Şub 2018
Mesajlar
192
Beğeniler
14
Puanları
18
Konum
Mudanya
#26
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
727
Beğeniler
219
Puanları
43
Konum
Türkiye
#28
Gösterişsiz bir monitör ama 4K 27" IPS panel bilmiyorum başka birşey dememe gerek var mı

Almadan LG 27UD58-B 27" 4K Freesync LED Monitiyatları, En Ucuz 1.725 TLnı anında bulun. Tüm fiyatlar, likler ve yorumlar. Akakçe karşılaştırmalı alışveriş platformu detaylarını inceleme yazılarından özellikle global kaynaklardan okumanı tavsiye ederim.
Bunu kullanıyorum flicker free olmadığı için kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Öte yandan IPS ghosting bakımindan TN ye göre kat be kat kötü bunu 144hz IPS de bile deneyimledim. IPS görüş açıları renk doygunluğu renk gamutu en iyisi fakat oyuncular asla seçmemeli akıcılık önemli ise.
Bence arkadaş suna karar vermeli yüksek hz ve akıcılık olmazsa olmaz mı yoksa görüntü şahane mi olmalı ikisi bir arada ya VA ya da IPS ler de olur TN ler donuk gelecektir buna iyi karar vermeli.
 

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#30
Bunu kullanıyorum flicker free olmadığı için kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Öte yandan IPS ghosting bakımindan TN ye göre kat be kat kötü bunu 144hz IPS de bile deneyimledim. IPS görüş açıları renk doygunluğu renk gamutu en iyisi fakat oyuncular asla seçmemeli akıcılık önemli ise.
Bence arkadaş suna karar vermeli yüksek hz ve akıcılık olmazsa olmaz mı yoksa görüntü şahane mi olmalı ikisi bir arada ya VA ya da IPS ler de olur TN ler donuk gelecektir buna iyi karar vermeli.
Valla hocam benim bildiğim (LG 27UD58-B Review: Cheapest 4K FreeSync IPS Monitor (LG 24UD58-B)) flicker free teknolojisi monitörde bulunuyor. Monitörü kullanan gerçi sensin bişey diyemem ama yazanı söylüyorum.

Açıkçası oyun için bile IPS panel tavsiye ediyorum. Tepsi süreleri panel yapısından dolayı TN panellere göre daha gecikmeli ama gördüğün görüntünün gecikmeden daha önemli olduğu fikrindeyim :) Alacak arkadaş kendi kullanımına göre karar vermeli sonuç olarak :D
 
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
727
Beğeniler
219
Puanları
43
Konum
Türkiye
#31
Valla hocam benim bildiğim (LG 27UD58-B Review: Cheapest 4K FreeSync IPS Monitor (LG 24UD58-B)) flicker free teknolojisi monitörde bulunuyor. Monitörü kullanan gerçi sensin bişey diyemem ama yazanı söylüyorum.

Açıkçası oyun için bile IPS panel tavsiye ediyorum. Tepsi süreleri panel yapısından dolayı TN panellere göre daha gecikmeli ama gördüğün görüntünün gecikmeden daha önemli olduğu fikrindeyim :) Alacak arkadaş kendi kullanımına göre karar vermeli sonuç olarak :D
Cihaz da flicker free yok ,titreşimler ara ara beliriyor özellikle parlaklık düştüğünde
 

Görkem Say

Delilik yer çekimi gibidir, hafifçe itmek gerekir.
Yönetici
Moderatör
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
6,273
Beğeniler
3,808
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
#32
Sırf IPS diye 60 Hz panel alınmaz hocam eğer oyun oynayacaksanız. 144 Hz deki akıcılık o panel farkını farkını kapatır kesinlikle. Bana göre IPS monitörler tasarımcılar ve film izleyecekler için.
 

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#33
Sırf IPS diye 60 Hz panel alınmaz hocam eğer oyun oynayacaksanız. 144 Hz deki akıcılık o panel farkını farkını kapatır kesinlikle. Bana göre IPS monitörler tasarımcılar ve film izleyecekler için.
TN panel kullanıyorum bence :) Evde IPS panelde var seninle aynı görüşte olup aynı şeyi söylemek isterdim ama söyleyemiyorum çünkü... :D Ben 60 fps'de sabit oyun oynadığım sürece 144 veya 240 Hz'lik monitör sahip olmanın bir farkını göremiyorum ama başından beri söylediğim gibi farklı görüşler olacaktır ve bu benim kişisel görüşüm :) Ucuz ve tepki süresinin farkı TN panelin albenisi daha fazlası değil.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Cihaz da flicker free yok ,titreşimler ara ara beliriyor özellikle parlaklık düştüğünde
Kullanan sensin ama iyi oldu bunu duyduğum almayı düşünüyordum.
 
Son düzenleme:

Görkem Say

Delilik yer çekimi gibidir, hafifçe itmek gerekir.
Yönetici
Moderatör
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
6,273
Beğeniler
3,808
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
#34
TN panel kullanıyorum bence :) Evde IPS panelde var seninle aynı görüşte olup aynı şeyi söylemek isterdim ama söyleyemiyorum çünkü... :D Ben 60 fps'de sabit oyun oynadığım sürece 144 veya 240 Hz'lik monitör sahip olmanın bir farkını göremiyorum ama başından beri söylediğim gibi farklı görüşler olacaktır ve bu benim kişisel görüşüm :) Ucuz ve tepki süresinin farkı TN panelin albenisi daha fazlası değil.

---- Mesajlar birleştirildi ----


Kullanan sensin ama iyi oldu bunu duyduğum almayı düşünüyordum.
Hocam 1070 veya 1070 Ti için 60 Hz düşük kalır o yüzden önermem :) Yoksa 1050 Ti gibi kartlar olsa bir şey diyemem ama o akıcılık cidden çok fark ettiriyor.
 

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#35
Hocam 1070 veya 1070 Ti için 60 Hz düşük kalır o yüzden önermem :) Yoksa 1050 Ti gibi kartlar olsa bir şey diyemem ama o akıcılık cidden çok fark ettiriyor.
4K monitördü benim önerdiğim monitör o yüzden Hz değerinin 1080Ti olmadığı sürece fark etmez :D GTX1070 kullanıyorum bende 2 3 yıl önce bende sizler gibi düşünüyordum. Tepki hızı fazla olsun, Hz değeri yüksek olsun dedim ama renkler beni benden alıyor. O yüzden Retina ekranlı monitör ya da Amoled ekranlar çıkana kadar (Belki vardır bilmiyorum) IPS'den yanayım :D Neyse konu çok uzadı arkadaşın konusunu biraz çöp kutusuna çevirdim kusura bakmasın.
 

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#36

root61

Doçent
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
727
Beğeniler
219
Puanları
43
Konum
Türkiye
#37
Flicker safe ile Flicker free aynı şey olmadığını söylemeliyim...

---- Mesajlar birleştirildi ----

https://www.youtube.com/watch?v=32SY7NGaD2I&t=550s Teknoseyir de ki gibi devamlı bir titreşimden bahsetmiyorum. Ara ara bilhassa oyunlarda (pubg ) benzer titreşim görülüyor. Hatta hiç ona da gerek yok https://www.testufo.com/flicker testinde 10 sn kadar sonra "flicker safe" in Flicker-Free ile aynı olmadığı bariz belli oluyo Öyle zannettiğiniz gibi "menüden açılır ayarlanır bir seçenek yok". Varsa öyle bir seçenek buyrun resmini ekleyin. Ben cihazımı gayet iyi kurcaladım da siz bilmediğiniz şey hakkında ahkam kesiyor gibisiniz...
 
Son düzenleme:

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#38
Flicker safe ile Flicker free aynı şey olmadığını söylemeliyim...

---- Mesajlar birleştirildi ----

Teknoseyir de ki gibi devamlı bir titreşimden bahsetmiyorum. Ara ara bilhassa oyunlarda (pubg ) benzer titreşim görülüyor. Hatta hiç ona da gerek yok TestUFO: Flicker testinde 10 sn kadar sonra "flicker safe" in Flicker-Free ile aynı olmadığı bariz belli oluyo Öyle zannettiğiniz gibi "menüden açılır ayarlanır bir seçenek yok". Varsa öyle bir seçenek buyrun resmini ekleyin. Ben cihazımı gayet iyi kurcaladım da siz bilmediğiniz şey hakkında ahkam kesiyor gibisiniz...
Yok merakımdan soruyorum sadece yanlış anlama bu iki teknolojinin farkını bana anlatır mısın yada link atar mısın? Aşağı yukarı 3 4 gündür araştırıyorum ama bir farkını anlatandan çok aynı şey olduğu yönünde yorumlar okuyorum. Sertifikasyon farklar dışında tabii
İnternetin nimetleri işte :) Flicker safe = Flicker free olarak geçmekte kısa ve öz ile. Tabii aksini sunduğunuzda inceleyeceğim çünkü %100'lük bir bilgim yok ve okuduğumu ve izlediğimi aktarıyorum. İyi forumlar.
 

root61

Doçent
Katılım
22 Şub 2016
Mesajlar
727
Beğeniler
219
Puanları
43
Konum
Türkiye
#39
Teknoseyir de ki gibi devamlı bir titreşimden bahsetmiyorum. Ara ara bilhassa oyunlarda (pubg ) benzer titreşim görülüyor. Hatta hiç ona da gerek yok TestUFO: Flicker testinde 10 sn kadar sonra "flicker safe" in Flicker-Free ile aynı olmadığı bariz belli oluyo Öyle zannettiğiniz gibi "menüden açılır ayarlanır bir seçenek yok". Varsa öyle bir seçenek buyrun resmini ekleyin. Ben cihazımı gayet iyi kurcaladım da siz bilmediğiniz şey hakkında ahkam kesiyor gibisiniz...
Yok merakımdan soruyorum sadece yanlış anlama bu iki teknolojinin farkını bana anlatır mısın yada link atar mısın? Aşağı yukarı 3 4 gündür araştırıyorum ama bir farkını anlatandan çok aynı şey olduğu yönünde yorumlar okuyorum. Sertifikasyon farklar dışında tabii
İnternetin nimetleri işte :) Flicker safe = Flicker free olarak geçmekte kısa ve öz ile. Tabii aksini sunduğunuzda inceleyeceğim çünkü %100'lük bir bilgim yok ve okuduğumu ve izlediğimi aktarıyorum. İyi forumlar.
" Monitörü kullanan gerçi sensin bişey diyemem ama yazanı söylüyorum. "

İnternetin nimetleri değil çok bilmenin hezimetleri.
Sen hele şu ayarın bir resmini ekle buraya sonra konuş o zaman seni video ile ikna edeceğim ...
 

mttzn

Doçent
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
513
Beğeniler
254
Puanları
63
Konum
İstanbul
#40
Teknoseyir de ki gibi devamlı bir titreşimden bahsetmiyorum. Ara ara bilhassa oyunlarda (pubg ) benzer titreşim görülüyor. Hatta hiç ona da gerek yok TestUFO: Flicker testinde 10 sn kadar sonra "flicker safe" in Flicker-Free ile aynı olmadığı bariz belli oluyo Öyle zannettiğiniz gibi "menüden açılır ayarlanır bir seçenek yok". Varsa öyle bir seçenek buyrun resmini ekleyin. Ben cihazımı gayet iyi kurcaladım da siz bilmediğiniz şey hakkında ahkam kesiyor gibisiniz...


" Monitörü kullanan gerçi sensin bişey diyemem ama yazanı söylüyorum. "

İnternetin nimetleri değil çok bilmenin hezimetleri.
Sen hele şu ayarın bir resmini ekle buraya sonra konuş o zaman seni video ile ikna edeceğim ...
Okuduğumdan onu anladım video değildi yarın geçmişten gidip bakacağım. Türkçe kaynak değildi gerçi. Evet ürünü sen kullanıyorsun bir sorun vardır ama belki yanlış algılıyorsundur. Uzmanı sayılmam bu işlerin ama iyi bir araştırmacıyımdır arada tabii internette herşey doğru olmadığının gerçeğini alamıyorum. Siz kendi söyleminizi ıspatlayın merakla bekliyorum ve farkı varsa ki okuduğum kadarıyla yok ama merakta ediyorum söyleyeceğiniz farkları.
 
stat counter