0 KM Toyota Aldım Boyalı Çıktı

Bu konuyu okuyanlar

unutulmazx

Doçent
Katılım
16 Şubat 2012
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
selamınaleyküm arkadaşlar 0 km toyata corolla aldım bir yıl önce bugün biri aracıma çarptı göçük oldu tamirciye gittim adam aracın arka kaportasında boya olduğunu söyledi sıfır araçta böyle birşey nasıl olur aklım almıyor aldığımız bayiyi aradım servise götürmemi söylediler ne yapmam lazım sizden yardım istiyorum haklarım nelerdir?
 

ALPARS

Müdavim
Katılım
2 Ağustos 2011
Mesajlar
3,883
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
Öncelikle geçmiş olsun.
Bu tip durumlarda serviste aracı cihazdan kontrol ederek boya olup olmadığını tespit edeceklerdir.

Birde tüm olasılıkları düşünmek lazım tabi bu durumlarda.
Mesela bir arkadaşınıza arabanızı verdiğini düşünelim,sizin haberiniz olmadan kaza vs. geçirir boyatır...
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
Servise götür.Büyük ihtimal Toyota'nın kendi servisi tam aksini söylicek.Eğer ki gerçekten boya varsa araçta, aracın bayiye getirilirken taşınması esnasında bir kaza meydana gelmiştir.Bayiide, sıfır araç 2.el fiyatına elinde patlamasın diye deforme olmuş bölgeye orjinalinden farksız lokal boya yaptırıp satışa sunmuştur.Bu tür vakalar çok oluyordurda farketmedikten sonra sorun yok.Eğer sıcağı sıcağına ilk aldığın zaman farketmiş olsaydın hakkını ara derdim ama aradan 1 yıl geçmiş.Fazla kafaya takma bence.Elbet bir gün boya görücekti zaten...
 

unutulmazx

Doçent
Katılım
16 Şubat 2012
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
14
Puanları
18
Öncelikle geçmiş olsun.
Bu tip durumlarda serviste aracı cihazdan kontrol ederek boya olup olmadığını tespit edeceklerdir.

Birde tüm olasılıkları düşünmek lazım tabi bu durumlarda.
Mesela bir arkadaşınıza arabanızı verdiğini düşünelim,sizin haberiniz olmadan kaza vs. geçirir boyatır...

ilk olarak sağolun
arabamı sadece kendim kullandım başka kimseye vermedim.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
sıfır boyalı araçlar ufak ciziği boyası zartı zurtu varsa müşteriye söylenir ve indirimli satılır. insan artık sıfır araç alırken yanında boya ölçen cihazdanmı götürüsün ne yapsın.. hocam aracımı verdim servise bir baktım adamlar köye gidip gelmişler onuda bırak mazotumu bitirip doldurmamışlar ah eşek kafam neden davacı olmadım delillerim varken .. ben senin yerinde olsam hakkımı sonuna kadar ararım. ben hakkıımı aramadım çok pişmanım valla
 

ewrecca

Doçent
Katılım
26 Temmuz 2011
Mesajlar
710
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
bu ve benzeri durumlar olabiliyor ne yazık ki yapacak hiçbirşey yok kim ne derse desin yapanın yanına kar kalıyor.
 

adonia

Öğrenci
Katılım
15 Ağustos 2012
Mesajlar
85
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
devamlı yapılan birşey daha öncede böyle haberler çıkıyordu en son bir öğretmen emekli maaşıyla aldığı arabada böyle çıkmıştı mahkemeden geri ödeme almıştı ama şu an uzun süre geçmiş ne olur kestirmek güç.ama bunu yapmakta tam bir ahlaksızlık çok sinir bozucu aslında bunlara iyi bir ceza verilmesi lazım
 

Muvahhid

Doçent
Katılım
9 Aralık 2008
Mesajlar
581
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Daha önce kullanıcıları bu durumlar için uyaran bir haber okumuştum.. Taşıma veya nakil sırasında kaza yapan araçlarıda tamir edip sıfır olarak satıldığını söylüyordu..
 

bLaCkSouL

Müdavim
Katılım
6 Şubat 2009
Mesajlar
1,141
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Eğer uğraşırım derseniz dava açabilirsiniz. Benzer durum daha önce yaşanmış ve davayı açan kazanmıştı. Bu sebeple emsal davanız olur ve sonucu çok daha hızlı alabilirsiniz. Davayı kazanan kişi araç için ödediği parayı geri almıştı.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp
 

BrknEs

Müdavim
Katılım
4 Mayıs 2010
Mesajlar
6,931
Reaksiyon puanı
166
Puanları
63
tamircinin lafına güvenip bence hemen kavga çıkartma önce toyota servisine götür boya var m diye baksınlar onların sonucunu al hatta bu sonucu evrak olarak al yani aracınızda boya vardır yada yoktur diye elinde bir evrak olsun daha sonra başka bir servise götür volkswagen,audi,mercedes gibi başka servislere gidip ordaki görevlilere durumu anlatıp sana yardımcı olmalarını iste sanırım yardım ederler bu şekilde var yada yok bir şekilde anlaşılır diye düşünüyoeum
 

yuxel79

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2012
Mesajlar
15
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Benzer bir durumla bir arkadaşım karşılaşmıştı. Satın aldığı aracı teslim alırken aracın sağ ön kapısında boyanın farklı renk olduğunu tespit etmişler. Biraz araştırıp kurcalayınca boyalı olduğu anlaşılmış. Para iadesi ya da 3bin lira indirim istemiş, adamlar da indirimi kabul etmişler :)
 

Elbruz46

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Hangi Toyata Plaza'dan aldınız millet bilsin böylelerini...
 

GridLuck

Asistan
Katılım
13 Nisan 2010
Mesajlar
197
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Hatanın tamamı bayi'ye aittir. Toyota'ya şikayet dilekçesi yollarsanız bayi'nin lisansını bile iptal ettirebilirsiniz. Yasalar tamamen sizden yana. Bir avukata danışırsanız çok iyi olur sizin için. Bunu kendiniz için bile olmasa çevrenizdeki insanlara emsal olmak için anlatın. Türk halkı koyun değildir. Kimse kimseyi güdemez, hakkını yiyemez. Sonuna kadar peşinden koşun.
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Böyle bir durumda araç "ayıplı mal" olarak kabul edilir ve değişim, ücret iadesi veya ayıp oranında indirim talep edilebilir. Fakat kanunen:

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Dolayısıyla olayın üzerinden 1 yıl geçtikten sonra kanunen aranabilecek bir "hak" yoktur.
 

camelerin

Öğrenci
Katılım
21 Haziran 2012
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bende Toyata dan Yaris almıştım. Evraklarda aracı 20 mayısta çıkarmama rağmen 14 mayıs tarihli köprü cezası gelmişti.Hemen Nataş Plazayı aradım onlarda özür dilediler araç gelirken olmuştur özür dileriz dava açmayın gelen cezayı biz öderiz diyip ödediler.Bu yüzden sizi anlıyorum kesin araç gelirken onların hatasından kaynaklanan bir sorun yaşamıştır.
 

Private-B

Doçent
Katılım
11 Şubat 2012
Mesajlar
806
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bence Boyle Bir Durum Olmasi imkansizz Her Arac Icin oyle
 

engerex

Müdavim
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Böyle bir durumda araç "ayıplı mal" olarak kabul edilir ve değişim, ücret iadesi veya ayıp oranında indirim talep edilebilir. Fakat kanunen:

Dolayısıyla olayın üzerinden 1 yıl geçtikten sonra kanunen aranabilecek bir "hak" yoktur.

Kesinlikle böyle değil. Burada dolandırıcılık var.

Bir tanıdık bir bayiden ikinci el aracı kazasız diye satın alıyor. Aradan 1 yıldan fazla süre geçiyor ve aynı markanın başka bayisine gidip aracı takas etmek istiyor. Bayi aracın kazalı olduğunu söyleyince aracı ilk aldığı yerden parasını dava açmaya gerek kalmadan geri alıyor.






Bence Boyle Bir Durum Olmasi imkansizz Her Arac Icin oyle

Toyota'mı aldın?
 

plaksan

Asistan
Katılım
3 Eylül 2012
Mesajlar
389
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Geçmiş olsun sizin için üzüldüm açıkçası arkadaşların dediği gibi uğraşırım derseniz ki bence uğraşın dava açın.Sen susarsan ben susarsam bunlar iyice zıvanadan cıkıcaklar yoksa.
 

fermiyum

Öğrenci
Katılım
30 Temmuz 2012
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
geçmiş olsun. eğer aracın garantisi devam ediyorsa garanti süresi bitmeden ayıplı mal satışından dava açılabilir. yanlış hatırlamıyorsam bunla ilgili yargıtay kararları var.
 

OnLT

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
8,429
Reaksiyon puanı
149
Puanları
63
Sonax.com.tr de bir yazı okumuştum sizin de okumanızı tavsiye ederim.

'SIFIR DİYE ALDIĞINIZ OTOMOBİL GERÇEKTEN SIFIR MI?'

İlgili bölümü alıntılıyorum:

"Ünlü şarkıcımız yeni sıfır bir otomobil almış. Otomobilini aldıktan bir hafta sonra SONAX Uygulama Merkez’lerinden birine götürmüş otomobilini yıkatmak için. İşte ne oldu ise bundan sonra olmuş. Otomobilini aldığında çizik içindeymiş tüm otomobil. Sıfır otomobil adeta birkaç yıllık bir otomobil gibi çizikler içinde teslim edilmiş müşteriye.

Ve sonrası malum, yaşasın düşüncelerini özgürce açıklama imkanı, yaşasın Twitter.
“SONAX arabamı mahvetti” “SONAX aracımı bulaşık teli ile yıkadı” “SONAX yepyeni otomobilimi çizdi” “Mahkemeye vereceğim” söylemleri çınlattı Twitter’i.

Bu arada otomobil de tekrar alındığı bayiiye götürülmüş, onlarda SONAX’ın otomobili nasıl çizdiğinin tespitini yapmışlar, akılları sıra bize de akıl veriyorlar; “aman yaptınız bir kusur, bunlar ünlü kişiler, ne derlerse yapın, sakın karşınıza almayın, mahvolursunuz diyorlar”.

Gülmeyin, gerçek bunlar. Ve tüm bunlar için yoğun bir telefon trafiği yaşıyorum otomobilde.

Otomobile de tekrar boya koruma yapma kararı almış otomobil satan marka. Herkes kendi işini yapsa ne güzel olacak bu memleket ama para tatlı bir şey, neyse…

Özet bu.

Önce Halil’e ulaştım. Arabayı görüp bilgi vermesini rica ettim. Gitti, gördü… Otomobil söylendiği gibi 15 günlük ve çizik içinde. Evet çizik içinde.

Sonra otomobille ilgili kişiye ulaştım, sağ olsun çok samimi, çok bilgili bir beyefendi ile konuştum. Birkaç soru sormak istediğimi söyledim.

Otomobili ne zaman aldınız?

Otomobil ne renk?

Otomobiliniz showroom aracı mıydı?

Otomobilinizi alırken aldığınız firma boya koruma yapmayı teklif etti mi, siz yaptırdınız mı?

Otomobil siyah ve satan firma boya koruma yapıp teslim etmiş otomobili ve aldıklarında pırıl pırılmış. Ve bugün bir kez daha yapılıyormuş boya koruması.

Bende şunları söyledim;

Otomobiliniz siz aldığınızda zaten çok çizikmiş?

Size çizikler içinde bir otomobil vermişler

Bugün otomobilinizi pırıl pırıl alacaksınız ama15 gün sonra yine o çizikleri göreceksiniz…


O ünlü markayı itham ediyorsunuz dedi görüştüğüm kişi.

Evet ediyorum, size çizik otomobil satmışlar dedim.

Hafif bir gerginlikle 15-20 gün sonra görüşmek üzere kapattık telefonu.


Neden böyle dedim?

O zaman işin aslını anlatalım, anlatalım da herkes öğrensin.



Sizin sıfır diye aldığınız otomobil aslında yaklaşık 1 yaşında.

Fabrikadaki üretim bandından çıktıktan sonra bir süre fabrika parkında bekliyor. Yaklaşık 1 ay.

Sonra gemilere yükleniyor, bazen 1, bazen 2 aylık yolculukla ülkemize geliyor. Bu arada geminin bacasından araç üzerine yayılan külleri, araç üzerine uçuşan deniz tuzlarını unutmayalım.

Gümrük alanında bir süre bekliyor.

Sonra distribütörün garajında bekleme süresi başlıyor. Yine ay içeren zaman dilimlerinden bahsediyoruz. Yağmur, kar, buz, güneş ne isterseniz var orada.

Sonra acenteye geliyor. Birkaç ayda orada bekliyor. Ama en önemlisi siz geldiğinizde pırıl pırıl olsun diye her gün siliniyor otomobil. Ya da başka bir deyişle otomobil yüzeyindeki tozlarla her gün ÇİZİLİYOR otomobiliniz.

Her gün çiziliyor, her gün çiziliyor, her gün çiziliyor.


Sonra o güzel gün; siz otomobili satın alıyorsunuz.

Ama size çizik içinde teslim edilebilir mi otomobil, asla… O zaman size küçük bir jest yaptıklarını söyleyerek boya koruma uygulamasını hediye ederler. Sorsanız boya korumanın ne olduğunu iki cümle kurabilirler mi, tartışılır.

Yapılan işlem boya koruma değil ama sizin bunu bilmeze imkan yok. Aracın dışına yoğun silikon içeren bir cila sürülür, yani yağ. Otomobil pırıl prıl olur, sizde pırıl pırıl bir otomobil alırsınız.

Ama bu silikon yağının ömrü sadece 15-20 gün. Yani en fazla iki otomobil yıkama süresi kadar.

Otomobili yıkattığınızda gerçekle baş başa kalırsınız. Çizik içinde bir otomobiliniz olur. Sorumlusu kim? Otomobili kim yıkamışsa o. Kimin aklıan gelir ki sıfır otomobilin çizik içinde olacağı ve o şekilde teslim edileceği. Bile bile nasıl satıyorlar bu otomobilleri bu halde?


Her gün onlarca kez karşılaştığımız bir durum bu ve maalesef o ünlü şarkıcımızın da başına gelen buydu.


O zaman aklınıza takılan, merak edilen soruları da cevaplayalım;


Ünlü şarkıcının aracı 15-20 gün sonra size geldi mi, geldiğinde nasıldı?
Geldi, tabii ki çizik içindeydi. Araç sıfır, 20 gün içinde iki kez de boya koruma uygulaması (onların deyimiyle boya koruma) yapılmış. Ve çizik içinde. İnanılması güç değil mi?"
Buradan bir çıkarım yapabilirsiniz belki.
 

msydm

Doçent
Katılım
24 Ekim 2010
Mesajlar
550
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Allah yardımcınız olsun. İyi ki böyle bir konu açmışsınız. Yakın zamanda bende araba almayı düşünüyordum.
 

Max2Life

Asistan
Katılım
31 Ağustos 2011
Mesajlar
487
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Böyle bir durumda araç "ayıplı mal" olarak kabul edilir ve değişim, ücret iadesi veya ayıp oranında indirim talep edilebilir. Fakat kanunen: Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Dolayısıyla olayın üzerinden 1 yıl geçtikten sonra kanunen aranabilecek bir "hak" yoktur.

Yanlış bilgi bu. 30 günlük süre ayıbı açık olan mallarla ilgilidir. Bu şekilde kaza sonucu öğrenilmiş "ayıplar" 2 yıllık zaman aşımına tabidir. Böyle bir durumlar karşılaşanlar en kısa sürede (30 gün) içinde satıcıya durumu ihbar etmelidir.
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Yanlış bilgi bu. 30 günlük süre ayıbı açık olan mallarla ilgilidir. Bu şekilde kaza sonucu öğrenilmiş "ayıplar" 2 yıllık zaman aşımına tabidir. Böyle bir durumlar karşılaşanlar en kısa sürede (30 gün) içinde satıcıya durumu ihbar etmelidir.

Peki biz ne dedik kardeşim, farklı bir şey mi söyledik? :) Evet, 30 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerekir. Aksi takdirde hakkından feragat etmiş sayılır. 2 Yıllık zaman aşımı, ayıbın sebep olduğu zararlarla ilgilidir. Aracın bir bölümünde kısmi bir boya olması, herhangi bir maddi zarar tazminini gerektirmez. Aslında bu konuda kanun çok belirsiz; fakat ayıbın hileyle gizlenmiş olması söz konusu olduğunda belki sonuç değişebilir. Mahkemelik bir durum olduğunda mahkeme kanunun belirsizliğine istinaden bu ayıbın herhangi bir zarara sebep olmadığına hükmedip satış tarihinden itibaren 30 gün sürenin geçmiş olduğu yönünde içtihat edebilir.
 

Max2Life

Asistan
Katılım
31 Ağustos 2011
Mesajlar
487
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Peki biz ne dedik kardeşim, farklı bir şey mi söyledik? :) Evet, 30 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerekir. Aksi takdirde hakkından feragat etmiş sayılır. 2 Yıllık zaman aşımı, ayıbın sebep olduğu zararlarla ilgilidir. Aracın bir bölümünde kısmi bir boya olması, herhangi bir maddi zarar tazminini gerektirmez. Aslında bu konuda kanun çok belirsiz; fakat ayıbın hileyle gizlenmiş olması söz konusu olduğunda belki sonuç değişebilir. Mahkemelik bir durum olduğunda mahkeme kanunun belirsizliğine istinaden bu ayıbın herhangi bir zarara sebep olmadığına hükmedip satış tarihinden itibaren 30 gün sürenin geçmiş olduğu yönünde içtihat edebilir.
benım bahsettiğim 30 günlük süre (gizli ayıplarda 2 yıl içinde) ayıbın ögrenilmesinden sonra başlayan süre :=) aynı şey değil
Neyse tartışmaya gerek yok böyle bir durumla karşılaşan, mutlaka bir avukattan bilgi alsın...
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Evet, hukuk danışmanlığı gerekiyor mutlaka. Bizler de burada yorum yapıyoruz.

Bununla birlikte, benim söylediğim şey (satın alma tarihinden itibaren 30 günlük süre) kanunda yazıyor. Fakat "ayıbın öğrenildiği tarihten itibaren 30 günlük süre" diye bir ibare kanunda olmadığı gibi; olması da mantıklı değildir. Alıcının ne zaman öğrendiğini nereden bilecekler?
 
Üst