Etiketli Kullanıcı Listesi

+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen Sonuçlar: 1 ile 2 ve 2
Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By 0nur

2000’lerin en iyi Fransız filmleri

Sinema forumunda 2000’lerin en iyi Fransız filmleri konusunu incelemektesiniz.

2000’lerin en iyi Fransız filmleri 20-Micmacs (2009) “Amélie” sonrası Jeunet üretiminin kara komedi, dolandırıcılık filmi, ajan filmi ya da süper kahraman filmi halkası olarak anılabilir. Ancak yönetmenin her zamanki o ...

  1. #1
    Darknes$ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    13-06-2008
    Mesajlar
    16.863

    Standart 2000’lerin en iyi Fransız filmleri

    2000’lerin en iyi Fransız filmleri

    20-Micmacs (2009)

    “Amélie” sonrası Jeunet üretiminin kara komedi, dolandırıcılık filmi, ajan filmi ya da süper kahraman filmi halkası olarak anılabilir. Ancak yönetmenin her zamanki o ‘çizgi film karakterleri’ ve ‘çizgi roman dokusu’ ile yine başarıya ulaştığı ve alışık olunandan farklı bir evrenle seyircisini abandone ettiği söylenebilir.



    19-Beni Ne Kadar Çok Seviyorsun? (Combien tu m’aimes? / How Much Do You Love Me?) (2005)
    Bertrand Blier’nin absürd-kara komedi-hiciv arasında gidip gelen ve algıları altüst eden sinemasının yeni bir ürünü. Bir fahişe ve onun peşindekiler ancak bu kadar ‘tiyatro etkili’, ‘bozucu’ ve ‘çarpıcı’ hale getirilebilirdi. Monica Bellucci başrolde...



    18-A New Life (La Vie Nouvelle / A New Life) (2002)
    Tipik bir Philippe Grandrieux filminin içindeyiz. Belirsiz zaman, algısızlık, yakın planlar ve hikayeyi yıkan bir anlayış. Sallanan kamera ve gerçeküstücü öğelere hikaye kurgusu katkısı da bu ‘kadın ticareti’ne kara filmsel bakışı besleyen motifler.



    17-İkinci Nefes (Le Deuxieme Souffle / The Second Wind) (2007)
    Gangster filmi alanına ‘renk filtreleri’ni sokarak bir bakıma alana sınıf atlatan eser. Fransız sinemasının 70’ler jenerasyonundan Alain Corneau’nun imzasını taşıyor. Stilize bir tür denemesi.



    16-Kuzey Faresi (Lemming) (2006)
    David Lynch hayranı Dominik Moll’un parçalı ve gizemli kara film anlatısını tutturduğu en baskın eseri. Charlotte Rampling, Charlotte Gainsbourg ve Laurent Lucas’ın performansları da kusursuz...



    15-Mutlu Azınlık (Happy Few) (2010)
    ‘Eş değiştirme filmi’ formülünün sinemadaki en cüretkar temsilcisi. İlişkilere kafayı takmış Anthony Cordier, Üçüncü Fransız Yeni Dalgası’ndaki ahlak, tabu ve cinsel eğilim boşluğunu kapatıyor burada.



    14-İşkence Odası (Martyrs) (2008)
    Kariyerinin önceki ayağında perili ev filminin atmosfer ve dinginlik algısına el atan Pascal Laugier’nin birçok korku alanından etkilendiği, eşsiz eseri. Argento’dan istismar filmlerine uzanan türler arası artistik bir patinaj. Gerilim, korku ve tedirgin edicilik garantili!



    13-Aşka Övgü (Eloge de l’amour / In Praise of Love) (2001)
    Siyah-beyaz ve renkli peliküller ile video ve 35 mm çeşitlerini kullanan yeni nesil bir Godard filmi. Yönetmenin ‘tipik’ ya da ‘parçalı’ bir aşk yorumu olarak anmak mümkün.



    12-Avida (2006)
    Gerçeküstücü parçalar ya da bir kaçırma hikayesi. Siyah-beyaz tuvalde Luis Bunuel ekolünden tadından yenmez bir yolculuk. Gustave de Kervern-Benoit Delépine ikilisinin Cannes Film Festivali’nde yarışan eseri kuşkusuz ‘Fransız’tan çok ‘evrensel’ tanımıyla anılmayı hak ediyor.



    11-Bir Noel Masalı (Un Conte de Noel / A Christmas Tale) (2008)
    Arnaud Desplechin’in yabancılaşma efektleriyle yoğurduğu bir işlevsiz aile filmi. Destansı bir anlatı benimsemesinin yanında ‘geriltici ev içi müzikleri’, ‘absürd tonu’, ‘biçimci duyusu’ ve ‘yabancılaştırıcı anlatıcı sesleri’ ile dikkat çeken özel bir yapıt. İlk Yeni Dalga’ya saygısı sonsuz...



    10-17 Kere Cecile Casard (17 fois Cécile Cassard / Seventeen Times Cecile Cassard) (2002)
    Godard hayranı Christophe Honoré’nin üstadın “Hayatını Yaşamak”ına (“Vivre Sa Vie”, 1962) saygı duruşunda bulunduğu eseri. Başrolde Béatrice Dalle var. Sunulan ise aile, ilişki, evlilik ve yalnızlık üzerine çok parçalı bir hikaye ya da kurgusal bir biyografi.



    9-Kadın Tuzağı (Immortel (ad vitam)) (2004)
    Enki Bilal’ın kendi çizgi romanlarının dokusunu hatırlattığı, yeşil ekran teknolojisinin marifetlerinden yararlanan bir eser. Mitik, kahramanlı ve fütüristik bir gelecek portresi...



    8-Twentynine Palms (2003)
    Son 15 yılın auteur yönetmenlerinden Bruno Dumont’un minimalist algısıyla “Kurtuluş”a (“Deliverance”, 1972) cevabı olarak anılabilir. Derin Amerika’nın kökünü çıkaran yönetmen, adeta o algıyı cinsellik ve sessizlik oranını yükselterek kavrıyor burada.



    7-Havuz (La Piscine / Swimming Pool) (2003)
    François Ozon’un “Sitcom” (1998) ile beraber en iyi filmi. Usta sinemacının ‘yaratıcılık dönemi krizi’ formülüne el attığı ve bunu ‘polisiye’nin içine yerleştirdiği eseri, Charlotte Rampling ile Ludivine Sagnier’nin varlığıyla dikkat çekici bir polisiye romanı kıvamında...



    6-Persepolis (2007)
    İran devrimine genç bir kızın gözünden bakış. Siyah-beyaz çizgileriyle Tim Burton imzalı örneklerini akla getiren dışavurumcu bir animasyon. Vincent Paronnaud-Marjane Satrapi ikilisi hem politik arka planı hem de teknikleriyle çığır açtı bile çoktan!



    5-Göl (Un Lac / A Lake) (2008)
    Zamansız, algısız, karaktersiz, yabancılaşmış bir evren portresi. Sürekli sallanan bir kamera, bir çadır görüntüsü ve seyirciyi rahatsız eden bir görsel hareket. “Göl”, aykırı yönetmen Philippe Grandrieux’nün ileride iz bırakmasını sağlayacak özel bir yapıt.



    4-Yüksek Tansiyon (Haute Tension / High Tension) (2003)
    Alexandre Aja’nın Fransız korku sineması hareketini başlattığı nokta. Son 10 yılın en zeki slasher filmi. El kamerası dokusu, sürpriz sonu, kan dozajı, psikolojik metinleri ve atmosfer becerisiyle dikkat çekici bir ‘kimlik arayışı’ filmi.



    3-Belleville’de Randevu (Les Triplettes de Belleville / The Triplets of Belleville) (2003)
    El çizimi animasyonunu Jacques Tati geleneği, sessiz sinema grameri ve akılda kalıcı müzik ile birleştiren özgün bir eser. Sinemanın en önemli birkaç animasyonu arasında. Bu ilk eseriyle lügatımıza giren Sylvain Chomet, son 10 yılda bu alanın Avrupa sinemasındaki en saygı duyulası ismi hiç şüphesiz.



    2-Amélie (Le Fabuleux Destin d’Amélie Poulain) (2001)
    Romantik-komediyi peri masalı filminin içinde canlandırırken, alt türü görmediğimiz öğelerle saran bir yapıt. Tim Burton, Terry Gilliam ve Guillermo del Toro’dan farklı bir kulvarda, fantastik bir Paris portresi...



    1-Dönüş Yok (Irréversible) (2002)
    Sondan başa akan hikaye kurgusu, plan sekanslardan oluşan omurgası, Fransa’daki şiddet olgusuna iddialı yaklaşımı ve cesareti ile çığır açmış bir eser. “Akıl Defteri” (“Memento”, 2000) ile birlikte bir dilin en öncü temsilcisi. Gaspar Noé’yi sinema dünyasına daha ‘uluslararası’ çerçevede kazandırarak zamanla markalaşan bir eser.


  2. #2
    0nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    05-07-2010
    Mesajlar
    155

    Standart

    Jeux d'enfants (Cesaretin var mı aşka?) nasıl girmemiş bu listeye hayret. Onun dışında Amelie ve persepolisi izledim ikisi de çok iyi filmler..
    elmalisoda bunu beğendi.

+ Konu Cevaplama Paneli

Hızlı Cevap Hızlı Cevap

Konu Bilgileri

Bu konuyu görüntüleyenler

Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18-11-2010, 18:27
  2. 2000’lerin en iyi 10 biyografik filmi
    Darknes$ - forum Sinema
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 13-11-2010, 13:07
  3. 2000’ lerin en iyi 15 animasyonu
    Darknes$ - forum Sinema
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 05-10-2010, 01:23
  4. 2000'lerin En Kötü 10 Filmi
    TehPARADOX - forum Sinema
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 20-10-2009, 08:47
  5. 2000'lerin En İyi 100 Filmi
    TehPARADOX - forum Sinema
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 25-09-2009, 19:45

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •