Yenilenen Fiat Linea, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'un katıldığı törenle banttan indi.



Koç, yeni Linea'nın dünya pazarlarına ihraç edileceğini belirterek, "Linea'nın 2012 yılında da Türkiye'nin en çok satan binek otomobili olacağına inancımız tam" dedi.Bursa'daki fabrikada gerçekleştirilen törende konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Tofaş'ın 1971 yılında, senede 20 bin adetlik üretim kapasitesi ve 600'e yakın çalışanın bulunduğu mütevazı bir fabrikada, Murat 124 modeliyle üretime başladığını hatırlattı. Bugün yılda 400 bin adetlik üretim kapasitesi, 8 bini aşkın çalışanla 5 marka için 80'den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Koç, 2007 yılında üretimine başladıkları Linea'nın yeni versiyonunun banttan iniş töreni için bir araya geldiklerini söyledi. Merhum Vehbi Koç'un 1968 yılında Türkiye'ye bir otomotiv fabrikası kazandırma hayali ile temellerini attığı TOFAŞ'ın sektördeki 44 yıllık birikim ve tecrübesiyle global bir oyuncu olduğunu belirten Koç, "TOFAŞ, Türkiye'nin hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üreten tek firması" dedi.

"TOFAŞ, SON 5 YILDA 2,6 MİLYAR DOLAR DIŞ TİCARET FAZLASI VERDİ"

2011 yılında 308 bin adetle Türk otomotiv sanayi üretiminin yüzde 28'ini gerçekleştirdiğini ifade eden Koç, "181 bin adetle de sektör ihracatından yüzde 23 pay aldı, 2,6 milyar dolarlık ihracat cirosu elde etti. Bunun sonucu olarak, 410 milyon dolar dış ticaret fazlası sağladı. TOFAŞ, son 5 yıl toplamında ise 2,6 milyar dolar dış ticaret fazlası verdi. Özellikle ekonomimizde cari açık konusunun gündemde olduğu bu dönemde, gerçekleşen bu rakamların çok olumlu ve kayda değer olduğunu belirtmek isterim.
TOFAş, istikrarla atılımlarına devam etmektedir. 2011 yılında imzalanan Opel / Vauxhall anlaşması ile birlikte TOFAŞ, üretim yaptığı marka sayısını FIAT, Peugeot ve Citroen'in ardından 5'e çıkardı. Doblo'nun Kuzey Amerika'ya ihracatı için iyi niyet anlaşması imzaladı. 2013 yılında ram markasıyla Doblo'yu ihraç etmek için gerekli yatırımları başlattı. Fikri ve sınai mülkiyet haklarına sahip olduğu bu projeler sayesinde TOFAŞ, Fiat'ın 3 önemli üretim ve Ar-Ge merkezinden biri oldu" diye konuştu.

"AR-GE'YE ÖNEM VERİYORUZ"

TOFAŞ'ın tüm bu başarılarının altında, son 5 yılda yapılan 1,6 milyar dolarlık yeni model ve teknoloji yatırımının önemli bir rolü olduğunu kaydeden Koç, "Dünyada Ar-Ge'ye en fazla yatırım yapan bin şirket arasındaki 3 Türk firmasından biri olan TOFAŞ, 2005-2011 yılları arasında yaklaşık 900 milyon dolar Ar-Ge harcaması yaptı. Bu dönemde TOFAŞ, gerçekleştirdiği Ar-Ge faaliyetleri neticesinde Minicargo, Lınea ve Yeni Doblo olmak üzere 3 yeni aracı geliştirip pazara sundu. Bugün 5 global markaya üretim yapan TOFAŞ, sahip olduğu üretim kalitesi, teknolojisi, Ar-Ge yetkinliği ve bu alanlarda yaptığı yatırımlarla Türkiye'nin önde gelen otomotiv üreticisi konumundadır" şeklinde konuştu.
TOFAŞ'ın sattığı araçların yüzde 90'ının Bursa'da üretildiğini kaydeden Koç, "Bu anlamda TOFAŞ, Türkiye'de üretim yapan global markalar arasında "toplam satışta yerli üretim oranı en yüksek şirket. Bursa'da üretilen Fiorino, Doblo ve Linea Türkiye'de sınıflarının en çok satan modelleridir. Böylelikle Tofaş, hem binek otomobil hem de hafif ticari araç üretimindeki başarısını elde ettiği tüm sonuçlarla kanıtlamıştır" ifadelerini kullandı.

"2012 YILININ EN ÇOK SATAN BİNEK OTOMOBİLİ OLACAK"

Linea projesinin 5'inci yılını kutladıklarını söyleyen Koç, "Linea, yollara çıktığı 2007 yılından bugüne kadar yaklaşık 120 bin adetlik üretim ve 35 bin adetlik ihracat rakamına ulaştı. Linea, geçtiğimiz yıl 33 bin adedi aşkın satış ile de iç pazarda kendi sınıfının en fazla tercih edilen otomobili oldu. Şimdi ise Türk işçisinin ve mühendisinin ürünü olan yeni Linea'yı banttan indiriyoruz.
Ar-Ge'sinin yüzde 70'i TOFAŞ tarafından gerçekleştirilen yeni seri Linea projesinde, öncelikli olarak Türk tüketicisinin güncel ihtiyaç ve beklentileri göz önünde bulunduruldu. Türkiye'de gördüğü yüksek talep ve beğeni seviyesiyle başarısını kanıtlayan Linea'nın, yenilenen özellikleriyle performansını daha da yükselteceğine, 2012 yılında da Türkiye'nin en çok satan binek otomobili olacağına inancımız tamdır" açıklamalarında bulundu.TOFAŞ'ın yüksek Ar-Ge kabiliyeti ile Bursa'daki modern fabrikasında üretilen Linea'nın yerli otomobil üretimi konusunda bir başarı örneği olduğunu ifade eden Koç, "Ülke ekonomisine olan katkısı da artarak devam edecektir. Yenilenen Linea ile birlikte şimdiye kadar imza attığınız tüm başarılı projeleri, bundan sonra gerçekleştireceklerinizin bir taahhüdü olarak gördüğümü de bilmenizi isterim" dedi.

"25 MİLYON DOLARLIK YATIRIMLA YENİLENDİ"

Tofaş CEO'su Kamil Başaran ise 230 milyon dolarlık yatırımla 18 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirilen Linea'nın, aradan geçen 5 yılda sürekli yükselen üretim ve iç pazar performansıyla 2011 yılında sınıfının lideri olduğunu kaydetti. Yaklaşık 25 milyon dolarlık yatırımla yenilenen Linea'nın, Tofaş açısından yeni fırsatları gündeme getirdiğini vurgulayan Başaran, "İlk Linea'da olduğu gibi yenilenen Linea yine Brezilya ve Hindistan'dan önce ilk kez Türkiye'de üretime başlıyor. Tofaş olarak yenilenen Linea modelinin Ar-Ge sorumluluğunu üstlendik. Bu kapsamda, Hindistan'a Ar-Ge ve parça ihracatı yapmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı.
2012 yılı için mevcut Linea dahil 45 bin adet üretim planladıklarının altını çizen Başaran, "Yeni seri Linea, Türk yan sanayimiz açısından da önemli bir projedir. Yalnızca bu projede 55 tanesi Bursa'da olmak üzere toplamda 108 tedarikçi firmamızla çalışıyoruz. Ortak tasarım dahil birçok alanda iş birliği yaptığımız tedarikçilerimizin de katkısıyla Linea'da yerlilik oranını yüzde 65'e varan bir seviyeysfetirdiği Ar-Ge faaliyetleri nee yükselttik. Linea artan bu yerlilik oranıyla 'Türkiye'nin yerli kompakt sedanı' unvanını daha da pekiştirmiş oluyor" ifadelerini kullandı.Konuşmaların ardından yeni Linea'nın banttan inen ilk aracını kullanmak için Mustafa Koç direksiyon başına geçti. Törene katılan çok sayıda çalışanların tezahüratları eşliğinde yeni Linea'nın ilk sürüşü gerçekleştirildi.

kaynak