mr_rain
Guru
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
Volvo deyince aklınıza ne geliyor? İsveç mi yoksa güvenlik mi? Büyük ihtimalle ikisi birden. Peki, dinamizm ve gençlik hatta çılgınlık hissi uyandırıyor mu sizde? C30la birlikte gençlik aşısının tuttuğu söylenebilir. İsveçli marka, yeni modelleriyle bu algıyı daha da kuvvetlendirecek silahlara sahip. Kısaca, bir dönem yaşlı otomobili olarak algılanan Volvo markasının gençleştiğini söyleyebiliriz. Üstelik bu gençleştirme operasyonu; ağırbaşlı, sade ve kaya gibi güçlü İskandinav tasarım stiline de zarar vermiyor. Yani hem köklerini koruyorlar hem de geleceğe güvenle bakıyorlar.
Bu, birçok markanın başaramadığı bir şey. Yakın geçmişte kullandığımız birçok Volvo modeli yol tutuş anlamında başarılıydı, beş silindirli turbo motorların performansını da unutamayız. Bu nedenle Volvo ve dinamiklik kavramı aslında pek de uzağımızda değil. Yine de çılgınlığa varan ölçüde bir iddia ile lanse edilen yeni S60ı merak etmemek elde değil.
Yeni S60ı sadece fotoğraflarıyla değerlendirirseniz yanılırsınız. Onu mutlaka canlı görmek gerekli. Dedik ya ağırbaşlı hava korunmuş ama gelmiş geçmiş en genç Volvo tasarımı olduğu da bir gerçek. Şimdiye kadar birçok iddialı Volvo modelinin başaramadığı kadar kalbinizi çarptırıyor. Neredeyse bütün hatları, dinamik profilin birer parçası olarak tasarlanan yeni S60ın C sütunu, stop lambalarına kadar uzanıyor. Alçak yapılı coupe tarzı tavana, alt gövdenin her iki yanında omuzların üzerinde bulunan yeni kontur eşlik ediyor ve farlardan stoplara kadar uzanan zarif ama yine de güçlü çift kavisi oluşturuyor. Çift kavisin ortasındaki iniş, görsel olarak otomobilin daha da alçak görünmesini sağlıyor.
Yeni S60ın iç mekânı, Volvoyu ayrıcalıklı kalite anlamında yeni bir boyuta taşıyor. İskandinav tasarımı çoğu zaman fonksiyonellik, sadelik ve anlaşılırlık gibi akılcı sıfatlarla tanımlanır. Yeni S60ı yaratan tasarım ekibi bunlara modern bir dokunuş eklemenin yanı sıra ayrıntılara da heyecan, kontrast ve espri katmışlar. S60ın içinde sürücüye yönelik birçok yeni ayrıntı bulunurken, bunlara ilave olarak beş kişilik oturma düzeniyle, bütün yolculara rahat bir alan sağlanıyor. Arka koltuk diz mesafesi, bir önceki S60 nesline göre 30 mm artırılmış. Ayrıca arka koltuk 40/60 oranında katlanabiliyor. Bagaj kapağı, bir önceki S60 nesline göre 107 mm daha geniş açılabiliyor ama 380 ltlik bagaj hacmi orta sınıf için biraz küçük. Volvo tasarımcıları, daha fazla bagaj hacmi isteyenler için V60ı yarattıklarını söylüyor. Bu otomobil de dinamizm açısından S60tan pek de farklı değil.
Yeni Volvo S60ı beğenir ya da beğenmezsiniz, bu tamamen size kalmış. Ama teknolojisi için söz söylemek fazla ukalalık olur. Yaya algılama sistemi büyük bir deha ürünü. Acil bir durumda sürücüye önce sesli bir uyarı ile birlikte, sürücünün görüş alanında yer alan ön cama yansıtılan ekranda (head-up display) yanıp sönen bir ışık gösteriliyor. Aynı zamanda daha etkin fren yapılabilmesi için otomobilin fren sistemi hazırlanıyor (balatalar disklere yaklaştırılıyor). Sürücü uyarıya tepki vermezse ve kaza olmak üzereyse, otomobil otomatik olarak tam güçle fren yapıyor.
Otomatik frenli yaya algılama sistemi, 35 km/sye kadar olan hızlarda, sürücü zamanında tepki vermese bile yayalara çarpılmasını önleyebiliyor. Daha yüksek hızlarda ise kaza şiddetinin azaltılması için çarpma öncesinde otomobil mümkün olduğu kadar yavaşlatılmış oluyor.
Çarpma hızının düşürülmesi ciddi bir yaralanma riskinin de önemli ölçüde azaltılması anlamına geliyor. Örneğin hız 50 km/sden 25 km/sye düşürüldüğü takdirde, otomatik frenli yaya algılama sisteminin ölüm riskini yüzde 20ye varan oranlarda hatta bazı durumlarda yüzde 85e kadar azaltacağı tahmin ediliyor.
Test otomobilimizde yeni 4 silindirli 2.0 GTDi motor bulunuyordu. Direkt enjeksiyonlu olan bu turbo motor 203 HP güce sahip. 1750 d/dde 300 Nm tork üretebilen güç ünitesi, Volvo S60 2.0Tyi 0dan 100 km/slik hıza 8.2 saniyede ulaştırabiliyor. Maksimum hız ise 230 km/s. Volvo S60 2.0T, tüm bu başarılı performans değerlerine rağmen 100 kilometrede ortalama olarak 8.3 litre yakıt tüketiyor. Verimlilikte çift kavramalı altı ileri Powershift otomatik şanzımanın da etkisi çok büyük. Bu şanzıman, kesintisiz bir hızlanma sağlarken yakıt tüketimini de minimize etme konusunda çok başarılı.
Yeni S60, yol tutuşuyla bizi çok etkiledi. Önden çekişli otomobil, keskin direksiyon tepkileriyle yönlendirilebiliyor ve kendinizi yarış pilotu gibi hissetmenizi sağlıyor. Dinamik yapısına rağmen süspansiyonun darbe emişinin de başarılı olması sayesinde konfordan ödün verilmiyor. Frenler de dinamik yapının bir uzantısı olarak dikkat çekiyor ve bu performanslı otomobili güvenle yavaşlatabiliyor.
Çılgınlık ve dinamiklik... Yeni S60ın bu iddiası doğru mu? Bizce kesinlikle doğru. Alşıldık Volvo özellikleri korunarak böylesine genç ve dinamik bir otomobil yaratmak için mühendislerin çok mesai harcadığı ortada. BMW 3-Serisi ve Mercedes C-Sınıfı gibi otomobillerin korkacağı bir Volvo ürünü var karşımızda. Yeni S60ın otomatik şanzımanlı 180 HPlik 1.6 lt T4 versiyonunun da satışa sunulacağını düşünürsek, iddialı satış rakamlarına ulaşacağı konusunda kahin olmaya gerek yok.
Teknik özellikler
Model: Volvo S60 2.0T
Fiyat: 89.650 TL
Motor: Dört silindir, 1999 cc, DOHC, 16V, turbo, benzinli
Maksimum güç: 203 HP 6000 d/d
Tork: 300 Nm 1750-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri otomatik
0-100 km/s hızlanma: 8.2 sn
Maksimum hız: 230 km/s
Ortalama tüketim: 8.3 lt/100 km
CO2 emisyonu: 137 g/km
Boş ağırlık: 1522 kg
Bagaj hacmi: 380 lt
http://www.otomobilgazetesi.com/test_oku.php?tid=27&marka=#
Bu, birçok markanın başaramadığı bir şey. Yakın geçmişte kullandığımız birçok Volvo modeli yol tutuş anlamında başarılıydı, beş silindirli turbo motorların performansını da unutamayız. Bu nedenle Volvo ve dinamiklik kavramı aslında pek de uzağımızda değil. Yine de çılgınlığa varan ölçüde bir iddia ile lanse edilen yeni S60ı merak etmemek elde değil.
Yeni S60ı sadece fotoğraflarıyla değerlendirirseniz yanılırsınız. Onu mutlaka canlı görmek gerekli. Dedik ya ağırbaşlı hava korunmuş ama gelmiş geçmiş en genç Volvo tasarımı olduğu da bir gerçek. Şimdiye kadar birçok iddialı Volvo modelinin başaramadığı kadar kalbinizi çarptırıyor. Neredeyse bütün hatları, dinamik profilin birer parçası olarak tasarlanan yeni S60ın C sütunu, stop lambalarına kadar uzanıyor. Alçak yapılı coupe tarzı tavana, alt gövdenin her iki yanında omuzların üzerinde bulunan yeni kontur eşlik ediyor ve farlardan stoplara kadar uzanan zarif ama yine de güçlü çift kavisi oluşturuyor. Çift kavisin ortasındaki iniş, görsel olarak otomobilin daha da alçak görünmesini sağlıyor.
Yeni S60ın iç mekânı, Volvoyu ayrıcalıklı kalite anlamında yeni bir boyuta taşıyor. İskandinav tasarımı çoğu zaman fonksiyonellik, sadelik ve anlaşılırlık gibi akılcı sıfatlarla tanımlanır. Yeni S60ı yaratan tasarım ekibi bunlara modern bir dokunuş eklemenin yanı sıra ayrıntılara da heyecan, kontrast ve espri katmışlar. S60ın içinde sürücüye yönelik birçok yeni ayrıntı bulunurken, bunlara ilave olarak beş kişilik oturma düzeniyle, bütün yolculara rahat bir alan sağlanıyor. Arka koltuk diz mesafesi, bir önceki S60 nesline göre 30 mm artırılmış. Ayrıca arka koltuk 40/60 oranında katlanabiliyor. Bagaj kapağı, bir önceki S60 nesline göre 107 mm daha geniş açılabiliyor ama 380 ltlik bagaj hacmi orta sınıf için biraz küçük. Volvo tasarımcıları, daha fazla bagaj hacmi isteyenler için V60ı yarattıklarını söylüyor. Bu otomobil de dinamizm açısından S60tan pek de farklı değil.
Yeni Volvo S60ı beğenir ya da beğenmezsiniz, bu tamamen size kalmış. Ama teknolojisi için söz söylemek fazla ukalalık olur. Yaya algılama sistemi büyük bir deha ürünü. Acil bir durumda sürücüye önce sesli bir uyarı ile birlikte, sürücünün görüş alanında yer alan ön cama yansıtılan ekranda (head-up display) yanıp sönen bir ışık gösteriliyor. Aynı zamanda daha etkin fren yapılabilmesi için otomobilin fren sistemi hazırlanıyor (balatalar disklere yaklaştırılıyor). Sürücü uyarıya tepki vermezse ve kaza olmak üzereyse, otomobil otomatik olarak tam güçle fren yapıyor.
Otomatik frenli yaya algılama sistemi, 35 km/sye kadar olan hızlarda, sürücü zamanında tepki vermese bile yayalara çarpılmasını önleyebiliyor. Daha yüksek hızlarda ise kaza şiddetinin azaltılması için çarpma öncesinde otomobil mümkün olduğu kadar yavaşlatılmış oluyor.
Çarpma hızının düşürülmesi ciddi bir yaralanma riskinin de önemli ölçüde azaltılması anlamına geliyor. Örneğin hız 50 km/sden 25 km/sye düşürüldüğü takdirde, otomatik frenli yaya algılama sisteminin ölüm riskini yüzde 20ye varan oranlarda hatta bazı durumlarda yüzde 85e kadar azaltacağı tahmin ediliyor.
Test otomobilimizde yeni 4 silindirli 2.0 GTDi motor bulunuyordu. Direkt enjeksiyonlu olan bu turbo motor 203 HP güce sahip. 1750 d/dde 300 Nm tork üretebilen güç ünitesi, Volvo S60 2.0Tyi 0dan 100 km/slik hıza 8.2 saniyede ulaştırabiliyor. Maksimum hız ise 230 km/s. Volvo S60 2.0T, tüm bu başarılı performans değerlerine rağmen 100 kilometrede ortalama olarak 8.3 litre yakıt tüketiyor. Verimlilikte çift kavramalı altı ileri Powershift otomatik şanzımanın da etkisi çok büyük. Bu şanzıman, kesintisiz bir hızlanma sağlarken yakıt tüketimini de minimize etme konusunda çok başarılı.
Yeni S60, yol tutuşuyla bizi çok etkiledi. Önden çekişli otomobil, keskin direksiyon tepkileriyle yönlendirilebiliyor ve kendinizi yarış pilotu gibi hissetmenizi sağlıyor. Dinamik yapısına rağmen süspansiyonun darbe emişinin de başarılı olması sayesinde konfordan ödün verilmiyor. Frenler de dinamik yapının bir uzantısı olarak dikkat çekiyor ve bu performanslı otomobili güvenle yavaşlatabiliyor.
Çılgınlık ve dinamiklik... Yeni S60ın bu iddiası doğru mu? Bizce kesinlikle doğru. Alşıldık Volvo özellikleri korunarak böylesine genç ve dinamik bir otomobil yaratmak için mühendislerin çok mesai harcadığı ortada. BMW 3-Serisi ve Mercedes C-Sınıfı gibi otomobillerin korkacağı bir Volvo ürünü var karşımızda. Yeni S60ın otomatik şanzımanlı 180 HPlik 1.6 lt T4 versiyonunun da satışa sunulacağını düşünürsek, iddialı satış rakamlarına ulaşacağı konusunda kahin olmaya gerek yok.
Teknik özellikler
Model: Volvo S60 2.0T
Fiyat: 89.650 TL
Motor: Dört silindir, 1999 cc, DOHC, 16V, turbo, benzinli
Maksimum güç: 203 HP 6000 d/d
Tork: 300 Nm 1750-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri otomatik
0-100 km/s hızlanma: 8.2 sn
Maksimum hız: 230 km/s
Ortalama tüketim: 8.3 lt/100 km
CO2 emisyonu: 137 g/km
Boş ağırlık: 1522 kg
Bagaj hacmi: 380 lt
http://www.otomobilgazetesi.com/test_oku.php?tid=27&marka=#