Gaus tok etme yöntemi

Etiketli Kullanıcı Listesi

Gösterilen Sonuçlar: 1 ile 15 ve 15
  1. #1
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Red face Gaus tok etme yöntemi

    Arkadaşlar lütfen bana yardım edin..Bu gaus yok etme yöntemini bilen bir arkadaş varsa lütfen yazsın...

  2. #2
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    hadi arkadaşlar lütfen bir yardım edin

  3. #3
    Frostban3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    10-09-2008
    Yaş
    28
    Mesajlar
    1.136

    Standart

    Gaus yok etmekten kastın nedir acaba?

  4. #4
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    arkadaş bu matematikte kullanılan bir yöntemmiş ama,ben google da bile açılımını bulamadım..

  5. #5
    palam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24-06-2008
    Mesajlar
    593

    Standart

    ya sen ortaokul da mısın kardeş bu birdi. (bunu anlatım seviyesi için soruyorum- yanlış anlaşılmasın)

    2 ise sanırım hatırladığım kadarıyla 2 bilinmeyenli denklemlerde bilinmeyenlerden birinşi yok ederek tek bilinmeyeni bulmakla ilgiliydi . biraz daha açık söyle yardım edebilirsem edeyim.. yukarıdaki ise kolayca anlatabilirm netten.

  6. #6
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    sağol yardımın ve çaban için..gaus un açılımı,yani bu iki bilinmeyenli denklemde nasıl kullanacağımız şeklinde bir yardımda bulunursan çok sevinirm.Bu aslında hocanın C++ için verdiği bir ödev...teşekkürler

  7. #7
    astronash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    19-08-2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    217

    Standart

    gauss yöntemini kitapta aramak yerine forum sitelerinde aramanın mantığı nedir acaba? kendini kandırma...

  8. #8
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    kitapta yok bulamadım,yasak mı yani,

  9. #9
    palam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24-06-2008
    Mesajlar
    593

    Standart

    C++ bilmem ben bana fortran desen tamam onu görmüştük ünide . ama yok etme metodunu kullanımını istiyosan matematiksel olarak örnekleyeyim.

    şöyle ki;

    3x + 2y = 12
    4x + 2y = 14
    x,y nedir mesela.

    çözüm şöyle olacak.
    şimdi x ve y lerden birin rastgele seç dersin . yok etme metdounda fark etmiyo . işlemi bilgisayar yapacağı için kısa uzun diye yol seçmeye de gerek yok x y den çözmek için birini rastgele seçtirirsin.
    2 . adımda benim yazdığım şekildeki gibi alt alta toplarsın tabi. bilgisayar nasıl yapar bunu da bilemem. yani x ve y ve eşittirin sağı ya toplanıyor ya da çıkarılıyor.
    mesela örnek üzerinde toplarsak ne olur.

    ekran görüntüsü
    printf (böyleydi fortranda herhalde)

    7x+4y=26 ( bu hiç bi işimize yaramaz. neden 2 bilinmeyen hala duruyor)

    ne yapabiliriz. 1 .sini 2. den çıarırsak

    printf
    (4x-3x)+ (2y-2y) =14-12
    1x +0 = 2 ( göründüğü gibi bilinmeyenlerden biri çözüldü.) diğeri de bu değer x yerine koyularak basitçe çözülür.


    tabi bunu ben kafmadan +2y lerin birini ters çevirdiğimde gideceğini bildiğimden buldum .

    sen naparsın burda. rastgele seçilen o bilinmeyenin 1 . denklemdeki başındaki katsayısını alır( örnekte x için 3)
    2. denklemin tamamına (yani x'e , y'ye , ve eşittirin sağındaki sayıya çarpan olrak yazarsın-yani çarparsın.)
    2. dekini de (X in katsayısı 4 ü) 1. denklemdeki herşeyle çarparsın.


    ne olur

    4. /3x+2y=12 => 12x+8y = 48
    3./ 4x+2y=14 => 12x+6y = 42

    (bak x lerin başındaki katsayılar aynı oldu.) birini çarparken eksi ile çarpsaydık alt lta toplarken birbirini yok edeceklerdi.)


    bu yüzden eğer bilinmeyenlerin katsayıları aynı işaretliyse(pozitiflik negatiflik karşılıklı katsayıların çarpımında biri işaret değiştirerek çarpılır ki alt alta toplaken birbirii yok etsin.



    mesela biz 1. denklemdeki 3ü alıp eksi haliyle (-3 olarak) 2. denklemle çarparsak

    -12x-6y = -42 olacaktı.

    alt alta toplarken nolcak bi deona bakalım.

    12x + 8y = 48
    -12x - 6y =-42
    -----------------
    0 + 2y = 6

    => burdan y= 3 çıkacaktı. xi de y =3 değerini herhangi bir denklemde yerine koyarak çözdürebilrisin.

    şimdi bu matematiksel izah ama bilgisayar diline sen nasıl dönüştürüsün bilmem. ama excel yapabiliyorsa bunu c++ hayli hayli yapar.

    excel de matrislerle yapılabiliyor makroları etkinleştirdikten sonra. tabi biraz zahmetlii bi iş. ama şıp diye sonuç veriyo o güzel. excel işte. 4x4 gibi heryerde işe yarıyor.

    çok uzun olmuş kafan karışırsa yine yardım edebilirim. bu arada bilgisayr dili manığı da biraz içeriyor gibi. bu da yardımcı olur sanırım.
    Konu palam tarafından (07-11-2008 Saat 20:32 ) değiştirilmiştir. Sebep: uzun ---

  10. #10
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    çok sağol ya...allah razı olsun...işte bana da matris olarak nasıl yapacağım lazım

  11. #11
    palam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24-06-2008
    Mesajlar
    593

    Standart

    matris işi tamamen katsayılarla , o da zaten yok etme metodu oluyor. lineer cebir dersinde az bıktırmadılar şu matrislerden. ama hocam şimdi hiç mi hiç hatırlamıyorum matris determinant hesaplarını. benden bu kadar yani.

  12. #12
    palam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24-06-2008
    Mesajlar
    593

    Standart

    ne yalan söyleyeyim matris işlemleri nasıl yapılıyor şu an hatırlayamıyorum bi de bilgisayr dili için ooo beni aşar hocam bi bilgisayar mühendis vardır herhalde forumda ona sorsan ödev olarak bile yapmıştır hazırı bile vardır.

  13. #13
    Rocco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    17-10-2006
    Yaş
    30
    Mesajlar
    194

    Standart

    Verilen denklemleri alt alt yaz ve bütün katsayılarını satır sütun biçiminde matise dök. Bunun yanın çarpım biçiminde kaçta bilinmeyen varsa sütun matrisi şeklinde yaz. Eşitliğin sağ tarafına değerlerini.. Amaç eğer katsayılar matrisini 2 üçgene böldüğümüzü düşünürsek sol alt üçgenin hepsini sıfır yapmak. Bunun için de satırdaki değerleri herhangi bir k sayısı ile çarptıktan sonra aralarında toplayarak yapmaya çalışıyorsun :wacko::wacko::wacko: bu yöntem için nümerik analiz kitaplarından faydalanabilirsin. Belki bu site de yardımcı olur

    http://www.ercangurvit.com/numerikanaliz/numerik.htm

  14. #14
    palam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    24-06-2008
    Mesajlar
    593

    Standart

    çözüm geldi bak şanslısın hadi.

  15. #15
    malware_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    15-10-2008
    Mesajlar
    78

    Standart

    çok sağoloun arkadaşlar allah sizden razı olsun.

Konu Bilgileri

Bu konuyu görüntüleyenler

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 46
    Son Mesaj: 01-11-2014, 15:23
  2. Vücudumuzdaki Statik Elektiriği Atma Yöntemi
    mehmet - forum Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 24-06-2008, 13:50
  3. 6 ilginç intihar yöntemi..
    Jengar - forum Komik Resim
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 31-01-2008, 01:32
  4. Erkekler için doğum kontrol yöntemi
    patrick - forum Komik Resim
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 29-01-2008, 03:20

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •