+ Cevapla
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Gösterilen Sonuçlar: 1 ile 25 ve 34

Konu: Facebook telefon rehberinizi çalıyor

  1. #1

    Standart Facebook telefon rehberinizi çalıyor

    Facebook, akıllı telefonlara yüklenen yazılımlarla kullanıcıların telefon rehberlerini onları uyarmadan elde ediyor...

    Facebook’la ilgili dikkat çekici bir güvenlik açığı gündemde. Sosyal paylaşım sistemi, akıllı telefonlara yüklenen yazılımlarla kullanıcıların telefon rehberlerini kullanıcıları uyarmadan elde ediyor.


    Gizlilik var ama...


    Herkesin telefon rehberini elde etmesi mümkün olmasa da bu konuda kendinizi güvene almak için https://www.facebook.com/friends/edit/?sk=phonebook adresine girerek orada bir telefon rehberi olup olmadığına bakmanızda fayda var. Her ne kadar Facebook içindeki gizlilik sözleşmesi bunları herhangi bir şey için kullanmayacağını belirtse de yine de tüm telefon rehberinin alındığının kullanıcılara söylenmeden alınması gerçekten de rahatsızlık yaratıyor.

    Önlemek mümkün


    Eğer bu telefon rehberinin Facebook üstünde durması sizi rahatsız ediyorsa hemen şu adrese gidin: https://www.facebook.com/contact_imp...r=%2Fphonebook Buradan ‘kaldır’ ya da ‘remove’ seçeneğini işaretlediğinizde telefon numaralarının silindiği bilgisi veriliyor. Ama bu telefon rehberinin silinip silinmediği bir şekilde Facebook’un insafına kalıyor.

    KAYNAK
    Konu mazruf tarafından (13-08-2011 Saat 17:54 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    ne 3 kağıtçı bir site almış habersiz tüm listemi sağol kardeş kaldırmaya çalışdık bakalım

  3. #3
    Moderator spybot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01-11-2008
    Yaş
    28
    Mesajlar
    48.047
    Bütün numaraları kopyalamış facebook Allahım

  4. #4
    Banned
    Üyelik Tarihi
    21-02-2011
    Mesajlar
    132
    İyide burada telefon defteri değil telefon numarasını profil bilgisinde belirten arkadaşların numaları var sadece,yani facebook telefonunuzdaki numaraları alıp paylaşmıyor.

  5. #5
    Dekan cengaver51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    05-04-2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    5.011
    bende facede oolan dışınnda başka numaralarda var karakolun numarası gibi iiş yeri gibi

    kaldırdım ben sadece face olanları gösteriyorr şimdiii

  6. #6
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    07-08-2011
    Mesajlar
    413
    ben bi rehber çalma durumu göremedim sadece facebookta telefonnumaralarını belirten arkadaşların no ları var..

  7. #7
    Asistan
    Üyelik Tarihi
    30-11-2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    163
    bende geçen hafta farkettim ama silecek vaktim olmadı telefonumda ne kadar isim varsa hepsi facebook ta kaydolmuş nasıl gitmiş bilmiyorum facebook uygulamasını kullanırken de özellike rehber senkronizasyonu yapmamıştım

  8. #8
    Dekan
    Üyelik Tarihi
    02-12-2008
    Mesajlar
    7.904
    hesabımı sildim, mutluyum

  9. #9
    android yada iphone uygulaması kullanan arkadaşlar yorum yapsın telefon listemi birebir kopyalamış.Bende kaldırdım ve şimdi sadece facede numarasını paylaşanlar kaldı yani numaraları habersiz aşırmış.

  10. #10
    Gizlilik denen birşey kalmadı!!!

  11. #11
    Banned
    Üyelik Tarihi
    27-03-2008
    Mesajlar
    1.309
    Alıntı samedsymn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bi rehber çalma durumu göremedim sadece facebookta telefonnumaralarını belirten arkadaşların no ları var..
    Aynen bende cepten faceye giriyorum hiç bir numaram yok sadece numarasını faceye kaydedenlerin var.

  12. #12
    Banned
    Üyelik Tarihi
    12-07-2011
    Yaş
    21
    Mesajlar
    1.132
    Facebook hırsız çıktı.

  13. #13
    Moderator neet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    06-08-2008
    Yaş
    24
    Mesajlar
    19.624
    hesabımı sildim mutluyum

  14. #14
    Banned
    Üyelik Tarihi
    12-07-2011
    Yaş
    21
    Mesajlar
    1.132
    [MENTION=38650]zoki[/MENTION] : Hesabını nasıl sildin?

  15. #15
    Moderator neet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    06-08-2008
    Yaş
    24
    Mesajlar
    19.624
    Alıntı Lopard38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @zoki : Hesabını nasıl sildin?
    www.facebook.com/help/
    hesap silme yazın formu doldurun diyo ona tıklayın 14 gün dondurup siliyor.
    hiç giriş yapmamak kaydı ile

  16. #16
    Banned
    Üyelik Tarihi
    12-07-2011
    Yaş
    21
    Mesajlar
    1.132
    Tamam arkadaş hiç girmem.

  17. #17
    Banned
    Üyelik Tarihi
    17-08-2009
    Mesajlar
    711
    Facebook'a yapılan yasaklamalar ve eleştiriler yavaş yavaş artıyor. Kullanıcı sayısıda düşüyor veya online olanların sayıları azalıyor. Kapanmasını ve popülerliğinin yerle bir olmasını isteyenlerden biride benim...

  18. #18
    Alıntı Mta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen bende cepten faceye giriyorum hiç bir numaram yok sadece numarasını faceye kaydedenlerin var.
    Bende de durum aynı şekilde... Kontrol ettim, profilinde numarasını paylaşanlar var sadece...

  19. #19
    Facebook'da numarasını paylaşanlar değil bende alayı var... rehberdeki kayıtlı halleriyle...

    Üniversitenin öğrenci işleri de var...
    Bizim buradaki kargo şubesinin numarası da
    Kısacası rehberde olan herkes...

    Sadece facebook'da numarasını paylaşanlar mavi şekilde tıklanabilir görünüyor
    Facebook'da olmayanlar yada rehberimde isimleri değişik kayıtlı olanlar siyah tıklanamaz şekilde görünüyor...

  20. #20
    Banned
    Üyelik Tarihi
    27-03-2008
    Mesajlar
    1.309
    Alıntı Elbruz46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Facebook'da numarasını paylaşanlar değil bende alayı var... rehberdeki kayıtlı halleriyle...

    Üniversitenin öğrenci işleri de var...
    Bizim buradaki kargo şubesinin numarası da
    Kısacası rehberde olan herkes...

    Sadece facebook'da numarasını paylaşanlar mavi şekilde tıklanabilir görünüyor
    Facebook'da olmayanlar yada rehberimde isimleri değişik kayıtlı olanlar siyah tıklanamaz şekilde görünüyor...
    Tam olarak nerden bakıyorsun ? Ben mi yanlış yere bakıyorum.

  21. #21
    profil> profil resminin altında arkadaşlar>arkadaşları düzenle>kişiler

    Yani yukarıda haberde geçen linke tıkladığım zaman tüm rehberim görünüyor hemde telefonda kayıtlı olduğu şekilde... kısaltmalar, lakaplar hepsi aynı..

    Dikkat ettim de isimlerini Facebook'ta olduğu gibi kaydettiğim kişileri facebook tespit etmiş örneğin İsim Soyad olarak kaydettiklerimi tespit etmiş ama örneğin isim Avea gibi kaydettiklerimi bulamamış sadece İsim Avea ve numara yazıyor ama siyah şekilde görünüyor tıklanmıyor...

    İsim Soyad şeklinde telefon rehberimde kayıtlı olanları ise mavi şekilde gösteriyor onlar direk o kişilerin profiline yönleniyor
    Konu Elbruz46 tarafından (23-08-2011 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.

  22. #22
    Banned
    Üyelik Tarihi
    27-03-2008
    Mesajlar
    1.309
    Alıntı Elbruz46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    profil> profil resminin altında arkadaşlar>arkadaşları düzenle>kişiler

    Yani yukarıda haberde geçen linke tıkladığım zaman tüm rehberim görünüyor hemde telefonda kayıtlı olduğu şekilde... kısaltmalar, lakaplar hepsi aynı..

    Dikkat ettim de isimlerini Facebook'ta olduğu gibi kaydettiğim kişileri facebook tespit etmiş örneğin İsim Soyad olarak kaydettiklerimi tespit etmiş ama örneğin isim Avea gibi kaydettiklerimi bulamamış sadece İsim Avea ve numara yazıyor ama siyah şekilde görünüyor tıklanmıyor...

    İsim Soyad şeklinde telefon rehberimde kayıtlı olanları ise mavi şekilde gösteriyor onlar direk o kişilerin profiline yönleniyor
    Tekrar baktım yok. Bende cepten çok giriyorum faceye ama sadece telefon numaralarını kaydedenler var. Rehberimde hep düzenlidir İsim-Soyisim gibi. Kullandığınız her hangi bir uyguluma var mı ?

  23. #23
    Profesör
    Üyelik Tarihi
    22-12-2008
    Mesajlar
    4.293
    Bu durumda @Elbruz46 kullandığın facebook uygulaması bunu yapıyor gibi görünüyor. Belki adını paylaşırsan başkaları kullanmaz. Ben snaptü kullanıyorum bende de sadece facebookta olan ve telefonumda kayıtlı olmayan isimler var...

  24. #24
    Asistan POMEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01-06-2011
    Yaş
    28
    Mesajlar
    282
    Arkadaşlar bu aralar forumlarda hep bu başlık altında aynı konuyu gördüm buraya da yazayım orada arkadaşlarınızın numarasının yazması telefon rehberinizden facebook'un numara çalmasıyla alakası yok arkadaşlarınız facebook'a kayıt olur iken telefon numarasını bilgiler kısmına yazdığı için gözüküyor yani orada yazan numaralar arkadaşlarınız bilgiler kısmına koyduğu için gözüküyor.
    Facebook'un sizin rehber numaranızı çalması için Sim Kart Senkronizasyonu yapması lazım Yurt Dışından da bunu yapamaz ve öyle bir yetkisi de yok zaten. Telaşa gerek yok yani arkadaşlar
    Konu POMEM tarafından (23-08-2011 Saat 11:59 ) değiştirilmiştir.

  25. #25
    Profesör
    Üyelik Tarihi
    15-08-2007
    Mesajlar
    2.881
    Alıntı POMEM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu aralar forumlarda hep bu başlık altında aynı konuyu gördüm buraya da yazayım orada arkadaşlarınızın numarasının yazması telefon rehberinizden facebook'un numara çalmasıyla alakası yok arkadaşlarınız facebook'a kayıt olur iken telefon numarasını bilgiler kısmına yazdığı için gözüküyor yani orada yazan numaralar arkadaşlarınız bilgiler kısmına koyduğu için gözüküyor.
    Facebook'un sizin rehber numaranızı çalması için Sim Kart Senkronizasyonu yapması lazım Yurt Dışından da bunu yapamaz ve öyle bir yetkisi de yok zaten. Telaşa gerek yok yani arkadaşlar
    Yanlışınız var. Facebook'a üye olmayan ama rehberimde olan kişilerin de numaraları senkronize edilmiş gözüküyor. Sim kartın okunmasına da gerek yok bu devirde akıllı telefon kullanıp numaralarını sim karta kaydeden kimse yoktur, telefon rehberine erişmesi yeterli. Bunu ne hakla yapıyor derseniz androidde uygulamayı kurarken sizden bu izni alıyor, vermezseniz program kurulmuyor.

    Alıntı kaberdey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu durumda @Elbruz46 kullandığın facebook uygulaması bunu yapıyor gibi görünüyor. Belki adını paylaşırsan başkaları kullanmaz. Ben snaptü kullanıyorum bende de sadece facebookta olan ve telefonumda kayıtlı olmayan isimler var...
    Facebook'un kendi uyguluması yapıyor bunu.

+ Cevapla

Konu Bilgileri

Bu konuyu görüntüleyenler

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31-01-2011, 18:46
  2. Facebook’a adres ve telefon yazmayın!
    AliA - forum İnternet Haberleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21-01-2011, 14:25
  3. Facebook Telefon mu Yapıyor?
    Ordo ab chaO - forum SDN Haberleri/Makaleleri (Yeni!)
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 21-09-2010, 17:07
  4. Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 27-02-2010, 18:21
  5. Rehberinizi Kullanımınıza Göre Düzenleyin
    Cem - forum SDN Haberleri/Makaleleri (Yeni!)
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 26-04-2009, 17:57

Bu Konudaki Etiketler

Bookmarks

Bookmarks