Ölü piksel sorunsalı?

Bu konuyu okuyanlar

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Arkadaşlar merhaba
1 yıl 2 ay kadar önce Sony 55XD8505 tv aldım ve son bir haftadır 1 adet ölü pikseli evimizde ağırlamaktayız [emoji4]

Bu ölü piksellerle ilgili fazlasıyla rivayet var
- 1-5 arası normalmiş ve servis herhangi tamir yapmıyormuş.

- 1 tane bile olsa tüketici hakları kararı gereği panel değişimi yapılıyormuş.

Gibi söylentiler mevcut.

Sizce nasıl bir süreç izlemeliyim? Öneriniz nedir?

Teşekkürler [emoji4]

ae16daf4effbcd557b3147a04332d632.jpg


6a291bc15fc78545d2d150c54ad9c3e7.jpg


95cad40d3e5ee8bf59af72b2d5fc3482.jpg
 

D1.cLawS

Öğrenci
Katılım
28 Mart 2018
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Öncelikle geçmiş olsun. Sony'ye mail atıp irtibata geçtiniz mi? Müşteri hizmetlerini arayarak da durumu anlatıp bir bilgi almanız en azından rivayetleri ve belirsizlikleri ortadan kaldırarak daha sağlıklı bir süreç geçirmenize yardımcı olacaktır. Garanti kapsamında sorununuzu çözerlerse çok iyi olur. Eğer ki dediğiniz şekilde değiştirememe gibi bir durum olursa da ona göre hareket edip diğer yolları düşünürsünüz, hatta düşünürüz :)
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Öncelikle geçmiş olsun. Sony'ye mail atıp irtibata geçtiniz mi? Müşteri hizmetlerini arayarak da durumu anlatıp bir bilgi almanız en azından rivayetleri ve belirsizlikleri ortadan kaldırarak daha sağlıklı bir süreç geçirmenize yardımcı olacaktır. Garanti kapsamında sorununuzu çözerlerse çok iyi olur. Eğer ki dediğiniz şekilde değiştirememe gibi bir durum olursa da ona göre hareket edip diğer yolları düşünürsünüz, hatta düşünürüz :)

Görüştüm az önce 55" için 8 piksel olması gerekiyor minimum dediler ve bir fotoğrafını atın bakalım dediler. Geri dönüş bekliyorum.

Bu 8 sayısını neye dayandırarak söylüyorsunuz dediğimdeyse müşteri hizmetlerini arayabilirsiniz dediler.
Bakalım girdik gene bir yola :)
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
o pikele parmağınla nazikçe tıklatınca ne oluyor? 8 piksel altını önemsemiyorlar.
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
o pikele parmağınla nazikçe tıklatınca ne oluyor? 8 piksel altını önemsemiyorlar.

Denedim onu ama değişen bir şey olmadı

---- Mesajlar birleştirildi ----

Peki fotoğraftaki ölü piksel kaç adettir :)
 
Son düzenleme:

D1.cLawS

Öğrenci
Katılım
28 Mart 2018
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
1-2 gibi görünüyor ama buradan net bir şey söylemek ne kadar doğru olur bilemiyorum. Televizyonunun internet özelliği varsa bazı sitelerden test edip görebilirsin.
Test için faydalı olabilir buraya bıraktım.
Dead-pixel check
o pikele parmağınla nazikçe tıklatınca ne oluyor? 8 piksel altını önemsemiyorlar.
Bildiğim kadarıyla üreticiler "Şu kadar piksel hatası normaldir. Şu kadar hatadan sonra değiştirilebilir." gibicesinden net bir sayı vermiyor. Bu durumlar tüketiciye net olarak aktarılmıyor. İçeriği net bir bilgi verir mi bilmiyorum ama garanti sözleşmesi ve varsa diğer servis sözleşmesi, yönetmeliği vs. gibi açık bilgi verici belgelerini bir incele istersen.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
bu şekilde çamura yatıp olası yüzlerce hatalı paneli değiştirmekten kurtulmanın yolunu arıyor üreticiler ondan 8 piksel diyor yada farklı sayılar veriyorlar...
 

AMC

Müdavim
Katılım
21 Ekim 2015
Mesajlar
1,990
Reaksiyon puanı
762
Puanları
113
Stuck piksel bu sıkışmış deniliyor seninki yaşıyor ama kafayı bulmuş şekilde yaşıyor youtubede videolar var stuck piksel yazın cıkıyor ona göre birşeyler deneyin fazlada hurcalamayın orayı düzelteyim derken diğer yerler zarar görebilir malesef bu tv ler böyle nerde kurban olduğumun tosun gibi tüplü tv ler taş gibiydi.
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Stuck piksel bu sıkışmış deniliyor seninki yaşıyor ama kafayı bulmuş şekilde yaşıyor youtubede videolar var stuck piksel yazın cıkıyor ona göre birşeyler deneyin fazlada hurcalamayın orayı düzelteyim derken diğer yerler zarar görebilir malesef bu tv ler böyle nerde kurban olduğumun tosun gibi tüplü tv ler taş gibiydi.

Dediğiniz gibi stuck piksel değil bildiğimiz ölü piksel benimkisi :)
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Ve artık iş mahkeme sürecine kaldı arkadaşlar
Servis 1 pikseli kabul etmiyoruz. Çoğalırsa garanti kapsamına alırız dediler.
Bende bana garanti kapsamına alınamadığına dair bir belge verin ki tüketici haklarına başvurabileyim dedim onlarda servis gönderelim eve
Servis kaydını sunabilirsiniz dediler.
Artık iş e-devletten süreci başlatmaya kaldı:)

Haklı davamda yaşayacağım tüm süreci sizlerle paylaşacağım [emoji1320][emoji4]
 

Jack1095

Doçent
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
636
Reaksiyon puanı
193
Puanları
43
Ve artık iş mahkeme sürecine kaldı arkadaşlar
Servis 1 pikseli kabul etmiyoruz. Çoğalırsa garanti kapsamına alırız dediler.
Bende bana garanti kapsamına alınamadığına dair bir belge verin ki tüketici haklarına başvurabileyim dedim onlarda servis gönderelim eve
Servis kaydını sunabilirsiniz dediler.
Artık iş e-devletten süreci başlatmaya kaldı:)

Haklı davamda yaşayacağım tüm süreci sizlerle paylaşacağım [emoji1320][emoji4]
İnşallah kazanırsın...
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
Ve artık iş mahkeme sürecine kaldı arkadaşlar
Servis 1 pikseli kabul etmiyoruz. Çoğalırsa garanti kapsamına alırız dediler.
Bende bana garanti kapsamına alınamadığına dair bir belge verin ki tüketici haklarına başvurabileyim dedim onlarda servis gönderelim eve
Servis kaydını sunabilirsiniz dediler.
Artık iş e-devletten süreci başlatmaya kaldı:)

Haklı davamda yaşayacağım tüm süreci sizlerle paylaşacağım [emoji1320][emoji4]
Biraz hortlatacağım ama sonuç ne oldu?
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Ve artık iş mahkeme sürecine kaldı arkadaşlar
Servis 1 pikseli kabul etmiyoruz. Çoğalırsa garanti kapsamına alırız dediler.
Bende bana garanti kapsamına alınamadığına dair bir belge verin ki tüketici haklarına başvurabileyim dedim onlarda servis gönderelim eve
Servis kaydını sunabilirsiniz dediler.
Artık iş e-devletten süreci başlatmaya kaldı:)

Haklı davamda yaşayacağım tüm süreci sizlerle paylaşacağım [emoji1320][emoji4]
Biraz hortlatacağım ama sonuç ne oldu?

Sonuç olmadığı için yazmadım :)
Ama süreç şu durumda

İlk yazdığım günden itibaren 1 ay içerisinde servis gelip bakmadı fotoğraf istedi ölü pikselin attım bende
Sonra telefonla döndüler bunlar ölü piksel 8 tane olursa garanti kapsamında onarım görür vs dedi

İyi dedim "bana bununla ilgili bir evrak verin ki tüketici hakem heyetine başvurayım" dedim
Öyle bir belge veremiyoruz dediler. Sonra servis müdürümüzle görüşelim dediler

Sonra bu konuşmaları yaptığım kadın Doğum iznine ayrılmış yeni başlayan biriyle tekrardan başladım sürece
O da bana dediğine göre merkez Sony ile konuşmuş ve "bu tv lerde sonradan ölü piksel olmaz" demişler bana böyle söyledi
Bende "bu imkansız led tvlerde ölü piksel olma ihtimali her zaman vardır" dedim.

Sonra tekrar Sony ile görüştü ve televizyonun servis alınıp incelenmesini istemiş Sony merkez

Şimdi gelip alacaklar tv yi evden :)

Böyle saçma bir süreç ilerliyor bakalım :)
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
Sonuç olmadığı için yazmadım :)
Ama süreç şu durumda

İlk yazdığım günden itibaren 1 ay içerisinde servis gelip bakmadı fotoğraf istedi ölü pikselin attım bende
Sonra telefonla döndüler bunlar ölü piksel 8 tane olursa garanti kapsamında onarım görür vs dedi

İyi dedim "bana bununla ilgili bir evrak verin ki tüketici hakem heyetine başvurayım" dedim
Öyle bir belge veremiyoruz dediler. Sonra servis müdürümüzle görüşelim dediler

Sonra bu konuşmaları yaptığım kadın Doğum iznine ayrılmış yeni başlayan biriyle tekrardan başladım sürece
O da bana dediğine göre merkez Sony ile konuşmuş ve "bu tv lerde sonradan ölü piksel olmaz" demişler bana böyle söyledi
Bende "bu imkansız led tvlerde ölü piksel olma ihtimali her zaman vardır" dedim.

Sonra tekrar Sony ile görüştü ve televizyonun servis alınıp incelenmesini istemiş Sony merkez

Şimdi gelip alacaklar tv yi evden :)

Böyle saçma bir süreç ilerliyor bakalım :)
Sony de çok uzatmış. Çoğu servis böyle ama bunu ısrarla reddetmek de garip bir şey. Bence kolay kolay TV'yi almayabilirler. Gene arayın gelmezlerse biraz sert ve sinirli davranmanızı öneririm sonra isteğinizi yerine getirmek zorunda kalıyorlar.
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Kullan at yapiyorlar artik resmen. Bak bizim eski tupluye. Oturma odasina terk edildi ama misafir gelinca hayat kurtariyor...
 

colite

Müdavim
Katılım
27 Ocak 2018
Mesajlar
2,570
Reaksiyon puanı
1,275
Puanları
113
Geçmiş olsun.
Pikselleri çoğaltın :)
Ortam gerilmesin diye dedim.
 

Yasinakk

Öğrenci
Katılım
3 Mayıs 2018
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
20
Sonyler lcd ekran oldugu icin pixel ölmesi olabilir.Bazı telefonlarda da lcd ekran kulanıyorlar onlarda da aynı sorun mevcut
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
Sonyler lcd ekran oldugu icin pixel ölmesi olabilir.Bazı telefonlarda da lcd ekran kulanıyorlar onlarda da aynı sorun mevcut
Onların telefonlarında da dünya kadar ekran sorunu var zaten... Yatay çizgiler oluyormuş.
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Arkadaşlar servis gelip aldı bugün.
Süreci anlatmaya devam edeceğim :)


WhatsApp Image 2018-05-07 at 16.07.27.jpeg
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Bugün servisten arandım ve dış etken dendi. Yani sert bir cisim baskı uygulamış dendi. Tırnağınızla elinizle ekranda pikselin dısarı cıktığını hissedersiniz dedi.
Muhtemelen bir darbe almış dediler ve garanti dışı dediler.

Benim anlamadığım şu; yenie vliyim 8 aydır eve çoluk cocuk girmedi misafir bile. Dışardan ev temizliğine gelen de olmadı. Ki eşim tv yi silmek istediğinde bile ben silerim ekranı vs derdim ve ben silerdim.

Şimdi böyle bir durum mümkün mü pikselin kendiliğinden dışarı atması?
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
çamura yatma THH ile ayıplı ürün diye git.
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Arkadaşlar bu piksel sorunuyla birlikte başka bir sorunla konu tüketici hakem heyetine intikal etti :)
Buradan Bilgi veririm piksel konusuyla ilgili
Teşekkürler ilginiz için
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Arçelik alsaydın olmazdı böyle hayvanlıklar çamura yatıcaklar ekrana darbe gelmiş derler hayalet sinek akasından girip içinden çıkarken tecrübesizliğinden piksele takılmış derler yakında...
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Arçelik alsaydın olmazdı böyle hayvanlıklar çamura yatıcaklar ekrana darbe gelmiş derler hayalet sinek akasından girip içinden çıkarken tecrübesizliğinden piksele takılmış derler yakında...

Sony son senelerde servis anlamında bu hala gelmiş. Bir çok teknik servisten duyduğum bu daha önce Sony yetkili servisi olan..
Düşünün koskoca Ankara da 1 adet tv yetkili servisi var :)
Onlar da vasıfsız
Şöyle ki; fotoğraf çekiyorlar, video çekiyorlar merkeze atıyorlar maille. Maile cevap geliyor şunu bunu yapın sonra yine fotoğraf video atın diye :))
Olmaz tv yi İstanbul’a istiyorlar :)
Başka bi sorunum için burda da konu açtım ekranda leke sorunu onda böyle oldu
:)
Allah sabır versin :)
Sony alacaklar sonini iyi düşünsün :))))
 

safakozturk

Öğrenci
Katılım
24 Kasım 2018
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Yaş
30
Servis tamirini yapıp sizlere geri ürünü teslim edecektir. Geçmiş olsun
 

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Servis tamirini yapıp sizlere geri ürünü teslim edecektir. Geçmiş olsun

Nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ki?
Olay şöyle sonuçlandı; tüketici hatası dendi, cihaz geri gönderildi evime. 4-5 ay sonra başka bir konuda belirttiğim gibi leke sorunu oluştu ona da kullanıcı hatası dendi. Şimdi süreç tüketici hakem heyetinde 2 aydın “savunma bekleniyor” yazıyor :)
 

safakozturk

Öğrenci
Katılım
24 Kasım 2018
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
5
Puanları
3
Yaş
30
Sony son senelerde servis anlamında bu hala gelmiş. Bir çok teknik servisten duyduğum bu daha önce Sony yetkili servisi olan..
Düşünün koskoca Ankara da 1 adet tv yetkili servisi var :)
Onlar da vasıfsız
Şöyle ki; fotoğraf çekiyorlar, video çekiyorlar merkeze atıyorlar maille. Maile cevap geliyor şunu bunu yapın sonra yine fotoğraf video atın diye :))
Olmaz tv yi İstanbul’a istiyorlar :)
Başka bi sorunum için burda da konu açtım ekranda leke sorunu onda böyle oldu
:)
Allah sabır versin :)
Sony alacaklar sonini iyi düşünsün :))))

TÜRKİYE’DE TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR?

Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir. Eğer ayıp, gizli ise ve tüketici de bunu sonradan fark ediyorsa, o zaman 15 gün sınırı, 2 yıla çıkar. Ancak, üzerinde ‘özürlü' vb. uyarı yazısı bulunan ve ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar için bu durum geçerli değildir.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ki?
Olay şöyle sonuçlandı; tüketici hatası dendi, cihaz geri gönderildi evime. 4-5 ay sonra başka bir konuda belirttiğim gibi leke sorunu oluştu ona da kullanıcı hatası dendi. Şimdi süreç tüketici hakem heyetinde 2 aydın “savunma bekleniyor” yazıyor :)
Genelde servisler son kullanıcıların bu kadar ileri gidebileceğini es geçiyorlar ve sonuç sizler için inşallah olumlu sonuçlanacaktır. Devir hakkını arayanların devri oldu şuan tüketici her daim haklı pozisyondadır unutmayın. Hakkınızı arayın
 
Son düzenleme:

serkanbb06

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
2,009
Reaksiyon puanı
31
Puanları
48
Nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz ki?
Olay şöyle sonuçlandı; tüketici hatası dendi, cihaz geri gönderildi evime. 4-5 ay sonra başka bir konuda belirttiğim gibi leke sorunu oluştu ona da kullanıcı hatası dendi. Şimdi süreç tüketici hakem heyetinde 2 aydın “savunma bekleniyor” yazıyor :)

Hakem heyeti kararı açıklandı
Ücretsiz onarım hakkımın kullandırılması kararı çıktı
Sony de onarım yerine üst model tv gönderdi
55XF8505
Teşekkürler ilginiz için [emoji1366]
 
Üst