Etiketli Kullanıcı Listesi

Gösterilen Sonuçlar: 1 ile 22 ve 22
Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Turab Garip

Notebook Değişim Kanunu Hakkında

Dizüstü Bilgisayar Sorunları forumunda Notebook Değişim Kanunu Hakkında konusunu incelemektesiniz.

Merhaba arkadaşlar; Ben 10.sınıf bilişim öğrencisiyim.Programlama dersi vs. görüyoruz yani laptop lazım oluyordu.bende laptop aldım. Casperi yıllardır takip ediyordum bende kötülüyordum önceden sonra gerçekten güzelmiş aslında sınıfta 7 tane casper ...

  1. #1

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart Notebook Değişim Kanunu Hakkında

    Merhaba arkadaşlar;

    Ben 10.sınıf bilişim öğrencisiyim.Programlama dersi vs. görüyoruz yani laptop lazım oluyordu.bende laptop aldım.

    Casperi yıllardır takip ediyordum bende kötülüyordum önceden sonra gerçekten güzelmiş aslında sınıfta 7 tane casper laptop var hepsinide ben tavsiye ettim(ama benimki sorunlu çıktı işte şans) canavar gibi çalışıyo hepsi.(bu arada nasıl iyi olduğunu anlamamda önceleri clevo,quanta ws biraz dandik anakartlar kullanıyorlardı şimdi pegatron asus yani ondan dolayı içim ısındı)

    her neyse bnm pc i5 2410 4gb ram 1gb 540m ekran kartı 320gb hdd

    şimdi aralık ayında aldım ürünü ilk ay canavar sonra touch pad arızası oldu ekranını kapattım acınca çalışmamaya sağ kolonda yankılar cızırtı ve bence hdd den olmalı mesela not defterine bişey yazıyorsun 3-4 sn sonra ekrana yazmaya başladı donmalar vs.
    26 şubatta gönderdim 10iş gününde touchpad kolon değişmiş olarak geldi

    2gün sonra donmalar tekrarladı hdd de bad sectör olduğunu gördüm bkz.http://forum.shiftdelete.net/donanim...c-donuyor.html (Notebook pc donuyor)

    sonra tekrar gönderdim bu sefer değişim isteyerek gönderdim onlar hdd değiştirp yolladı bu sefer 15 iş gününde

    salı günü laptop geldi 2gün yine canavar sonra müzik bi anda dondu sonra pc dondu hiç birşey işlemedi bende manuel olarak kapttım sonra laptop windows başlatıyor diyo orda kalıyo bi süre sonra hdd lambası sönüyor mavi ekran veriyor kapatıyo

    perşembe günü verdim kesinlikle değişim isteyerek gönderdim beklemedeyim yani


    sorum ise değiştirirlermi yoksa yine hdd değiştirip gönderilermi kanunen değişim hakkım varmı (ve ilk sorun hdd den mi geç yazması)

  2. #2

    Üyelik Tarihi
    28-08-2007
    Mesajlar
    2.695

    Standart

    kanunu tam olarak bilmiyorum fakat aynı arıza birkaç kez tekrarlanınca değiştirmeleri gerekiyor diye biliyorum ben

  3. #3
    seckyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    21-04-2010
    Mesajlar
    2.517

    Standart

    http://www.alomaliye.com/garanti_bel...yonetmelik.htm Şurayı br incele istersen

    Diğer Yükümlülükler
    Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
    a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
    c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
    durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.


    Kanun açık Haklarını sonuna kadar ara bence

  4. #4

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    yalnız o kanun 2003 yılını ben bi kaynakta 3 kere vs. okudum tam yeni kanun hangisi?

    --- Mesaj Güncellendi ---

    @rtsbora

  5. #5
    Turab Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30-05-2007
    Mesajlar
    6.794

    Standart

    Kanunen soruyorsan, şu anda değişim isteme hakkın bulunmuyor. Arkadaşın buraya kopyaladığı kanun hala yürürlükte olan tüketici kanunudur.

    Kanunda belirtildiği gibi; aynı arızanın bir yıl içinde iki defadan fazla tekrar etmesi halinde değişim talep edebilirsin. Ya da farklı arızaların toplam garanti süresi (2 yıl) içerisinde 6'dan fazla meydana gelmesi durumunda yine değişim isteyebilirsin. Bunun dışındaki durumlarda değişim hakkı yoktur.

    Senin durumunda; ilk önce touchpad arızası olmuş, daha sonra ise disk arızası. Yani bunlar farklı arızalar. Aynı arıza olsaydı bile, değişim talep edebilmen için üçüncü defa aynı arızanın tekrar etmesi gerekirdi.

    Bu arada Casper Asus anakartları eskiden kullanırdı, şu anda Asus kesinlikle kullanmıyorlar. Masaüstünde Pegatron, Notebooklarda ise Clevo devam.
    7/24 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    yani şuan değişme talebin bulunmuyor ama ilk gönderdiğimde donduğunu belirtmiştim ama yine de yok mu değişim hakkım

    Şuan masaüstünde ve laptoplarda pegatron kullanıyor asus ise o şirkete çoğu işini yaptırdığını belirtiyor zaten burdan yola çıkarak asus dedim clevo ise en son dual core yani core 2 duo core 2 quad gibi

    arkadaşta i7 640m var anakart pegatron h36 bnmki i5 2410m pegatron a15 bu beyazlar varya en son olanlar onlarda yeni öğrendim ecs i miş

  7. #7
    justsetmefree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28-09-2007
    Yaş
    25
    Mesajlar
    5.366

    Standart

    O bilgisayarı alıpta yerine yenisini vermeleri için çok uğraşman gerekecektir. Düzgün bir bakımdan sonra elden sat birisine kurtul.

  8. #8

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    satıp yenisini almak gibi şansım yok bunu zor aldım zaten

    değişim için tam olarak aynı sorunun kaç kere olması gerekir 2mi 3mi 4mü her yerde farklı yazıyor

  9. #9
    engerex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16-08-2008
    Mesajlar
    7.225

    Standart

    Sorularının hespi ürünle beraber verilen garanti belgesinde tek tek yazıyor. Tarayıp veya foto çekip buraya koyarsan daha iyi olur.

  10. #10
    Turab Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30-05-2007
    Mesajlar
    6.794

    Standart

    Değişim olabilmesi için 1 yıl içinde aynı arızanın 3 defa tekrarlaması gerekir.

  11. #11

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    hemen kullanma kılavuzuna bakcam gerçekten aklıma gelmemişti

    yani şimdi geldiğinde yine arıza yaparsa bi daha gittiğinde kesinlekle değişcek dimi? (burdan bilerek bozcam diye birşey çıkmasın 26 şubattan beri pc 1 hafta kullandım ztn kafayı yicem )

    --- Mesaj Güncellendi ---

    garanti şartlarını okudum tam olarak;bir yıl içerisinde en az dört defa veya 2yıl için 6 kere arızalanırsa ... ücretsiz değişim veya bedel iadesi yapılcaktır diyor ama aynı arızdan kaç defa olursa o yazmıyor

  12. #12
    Turab Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30-05-2007
    Mesajlar
    6.794

    Standart

    Garanti kağıdında yazmıyor olması, tüketici kanunu hükmünü ortadan kaldırmaz. Yani üreticilerin böyle bir garanti vermiyoruz demesi mümkün değildir.

  13. #13
    justsetmefree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28-09-2007
    Yaş
    25
    Mesajlar
    5.366

    Standart

    Sabret o bilgisayar zaten 2-3 ay içinde o sayıyı tamamlar gibi görünüyor

  14. #14

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    sonuç olarak 2 kez tekrarlamış ve totalde 3 kere gitmiş oldu eğer gelip hdd arıza verirse değişim hakkm başka sorun olursa yine değişim hakkm var dimi

    --- Mesaj Güncellendi ---

    dimi?

  15. #15

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    ...

  16. #16
    Turab Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30-05-2007
    Mesajlar
    6.794

    Standart

    Alıntı berk alican Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonuç olarak 2 kez tekrarlamış ve totalde 3 kere gitmiş oldu eğer gelip hdd arıza verirse değişim hakkm başka sorun olursa yine değişim hakkm var dimi
    Hep aynı şeyleri yazıyoruz ama Senin bilgisayarın 2 kere gitti ama ikisi de aynı arıza değildi. 3 Defa gitmiş olması değil, 3 defa aynı arızayı tekrar etmesi gerekir.

  17. #17

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    az önce casper le konuştum kullanıcı hatasına bağlamaya çalışıyorlar yok işte diski yurtdışına teste gönderdik seagate e fln diyolar laptopu düşürmedim kırmadım nasıl olcak yok işte çalışırken en ufak bi harekette bozulur vs. diyo

  18. #18

    Üyelik Tarihi
    28-05-2011
    Mesajlar
    1.119

    Standart

    arkadaşlar az önce electro word aradı ordan almıştım işte casper la konuştuk kullanıcı hatası 235 tl bana fiyat çektiler . ben şikayetvar .com tarzı yerlere yazsam iyi olurmu laptopu kurmadım düşürmedim çünkü

  19. #19
    justsetmefree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28-09-2007
    Yaş
    25
    Mesajlar
    5.366

    Standart

    şikayetvar tarzındaki siteler bir halta yaramıyor. Konudan uzak bir örnek ancak, avea için bir şikayette bulunmuştum. Avea yetkilisi yazımı kaldırtıp yerine hat sahibiyle iletişime geçildi yazdırmıştı ama ne arayan vardı ne soran. Sana söylediğim şeyi yapmanda fayda var, o bilgisayar için para verme geri iste laptopu ve ikinci el olarak satıp başka bir laptop al.

  20. #20

    Üyelik Tarihi
    28-07-2012
    Mesajlar
    2

    Standart

    Sigorta muhasebesi eğitimi almak isteyenlere yönelik hazırlanmış, konusunda uzman kişilerce anlatımlı Sigorta muhasebesi eğitim setleri ile sizde hazırlanın.

  21. #21
    TayfunYilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    04-06-2012
    Mesajlar
    267

    Standart

    kanun falan boş sen dua et kullanici hatasi demesinler Casper yine delikanlılık yapip bir kaç parça degişmiş Lenovo direk kullanici hatasi diyor :S

  22. #22
    Turab Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30-05-2007
    Mesajlar
    6.794

    Standart

    Alıntı TayfunYilmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kanun falan boş sen dua et kullanici hatasi demesinler Casper yine delikanlılık yapip bir kaç parça degişmiş Lenovo direk kullanici hatasi diyor :S

    Her markada bu tür durumlar olabilir. Kullanıcının yumruk atıp kırdığı bilgisayarı bile tamir edip gönderdikleri de oluyor. Ki kullanıcıların çoğu da iyi niyetli değil; notebook'un klavyesine yumruk atıp da "kendi kendine oldu" dedikleri için.. Ya da 20" LCD monitörü aşağı atıp kırdıktan sonra "abi evde bunu kıracak kimse yok, kendi kendine olmuştur" diyenler de çok. Bunları kendim duymamış olsam yalan atıyorlar diyeceğim.

    Hani meşhur bir tabir vardır; şu dişler bir kere de muhallebi yerken değil de fındık yerken kırılmış olsun diye. (Hasta dişçiye gider, senin yaptığın diş muhallebi yerken kırıldı der.)

Konu Bilgileri

Bu konuyu görüntüleyenler

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 10-12-2008, 23:45
  2. Photoshop hakkında...
    Hafiz_B - forum Diğer Yazılım Konuları
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 04-06-2007, 13:17
  3. Google notebook artık Türkçe
    Jengar - forum Gündem (Dünya/Türkiye)
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 20-05-2007, 10:12
  4. Hoparlöre notebook girişi
    snra - forum Donanım Sorunları ve Çözümler
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 13-05-2007, 12:00
  5. Google Notebook
    apprentice - forum Eğitim Videoları
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 09-05-2007, 22:47

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •